LG OLED65C7V met beeldprobleem

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden had ik een topic over deze tv met toen de fout dat deze niet aan bleef. Na vervanging van het powerboard door CE repair zat er ineens een groene streep in beeld. Ik kreeg toen de offerte voor een nieuw beeldscherm van 980 euro en dat is de tv naar mijn mening niet meer waard.

Nu heb ik hem er laatst nog eens bijgepakt en het klachtbeeld verandert met de dag. Eerst zat er inderdaad een groene streep in die na aanzetten boven in startte en daarna naar beneden liep. Na een paar keer opstarten is dit veranderd in 2 zwarte lijnen. Het rare is dat als ik mijn cursor beweeg de lijn verandert in 1 lijn door het midden, zie foto.

Nu weet ik niet veel van OLED panelen maar normaal gesproken als je een dode lijn hebt verandert deze niet. Ik sta op het punt de tv te slopen voor onderdelen maar begin nu te twijfelen of het aan het beeld ligt.

Is er een kans dit nog op te lossen? Zou het zonde vinden de tv te slopen...

Dat is niet het panel wat stuk is, no way. Denk dat je eerderr richting TCon moet gaan.

For Every Existing Problem Exists a Solution, Just Try To Find It...

Ik vind het met de strepen ook raar, maar de groene lijn in beeld doet mij wel heel erg denken aan een paneelfout. De tv schakelt ook na ong 10 seconden weer uit en volgens mij zou dit niet zo snel komen door een beeldfout?

Zou IDD Driver print vervangen, als fout niet op dezelfde plek blijft tenminste... HET MOET EXACT MATCHEN QUA ONDERDEEL NR!!! Anders einde scherm ook direct...

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 20 maart 2021 18:39:20 (32%)

Lijkt mij inderdaad ook dat als het beeldscherm kapot was de lijn op dezelfde plek zou moeten blijven zitten. Aan de andere kant is OLED natuurlijk nog redelijk nieuw en kan het zijn dat het anders werkt.

Ik zal kijken of ik een ander bord kan vinden om dit uit te wisselen, voor zo'n tv wel de moeite waard

Welk bord zit erin? Ik heb hier nog eentje liggen welk voor weinig weg mag...

For Every Existing Problem Exists a Solution, Just Try To Find It...

@Wiebo de 6870-0711C, heb je die liggen? Zie je bericht nu pas

Op 24 mei 2021 23:07:05 schreef Mahsjong:
@Wiebo de 6870-0711C, heb je die liggen? Zie je bericht nu pas

Dat is het kale print nummer, het juiste nummer begint met 6871L-xxxxX welke je vindt op de stempel of het etiket.

Hangt er vanaf welke kleur je cursor is. Als je een dode pixellijn in de kleur groen hebt, en een dode lijn in de kleur rood, en je cursor is rood, dan zal de dode groen lijn niet meer opvallen / te zien zijn als je de cursor er overheen beweegt: je cursor bevat namelijk al geen groen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dan weet ik zo het nummer niet, moet ik de tv weer uit elkaar halen. Ik wilde de volgende bestellen:

https://www.tvparts.co.uk/lcd-tv-spares/control-boards-t-con-pcb/lg-ge…

@MNM(tm) Ik denk ook dat de kans groter is dat het scherm defect is dan een defecte tcon, maar op dit moment is het puur nieuwsgierigheid

maartenbakker

Golden Member

Als het typenummer van je toestel exact hetzelfde is, dus OLED65C7V-Z.BEKYLJP dan zal het waarschijnlijk wel kloppen.

Jammer dat ook leveranciers niet weten hoe ze het type van de TCON moeten aflezen. Op hun foto staat een 5027C1, dus bestelnummer 6871L-5027C.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."