Buizen zoldervondst

Mijn vader is zendamateur, bij het opruimen van de zolder kwamen er een paar dozen met buizen tevoorschijn.
Volgens mij is niet alles bruikbaar voor audio / buizen versterkers maar een aantal zeker wel.
Het gaat om 1 doos met volgens mij nog allemaal nieuwe buizen, waaronder Ecc81 en EL95. oa. Pope, RFT, Philips en Teonex

Verder zitten er 8 stuks GZ34 bij, en 3 verschillende 6L6 buizen (groot model), deze zien er wat gebruikter uit.

Ik ben benieuwd wat dit ongeveer waard kan zijn en of er animo voor zou zijn, hebben jullie een idee?

https://ibb.co/bdvD86F
https://ibb.co/ZT60nTQ
https://ibb.co/QJPPWCQ
https://ibb.co/nBTLZZX

groetjes Menno.

De waarde is direct gerelateerd aan de snelheid waarmee je ze kwijt wil.
Verkoop je ze stuk voor stuk, dan kan je 2,50 a 10 euro per buis vangen mits ze daadwerkelijk nieuw zijn, en niet simpelweg in een doosje gestopt zijn. Als partij een stuk minder, misschien 2,50 per stuk.

Animo is er zeker, 't is alleen dat maar weinig mensen een volledige partij nodig hebben.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zondag 21 maart 2021 19:11:37 (14%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Jinny

Golden Member

GZ34, de rechter drie zijn lek, kunnen direct kliko. (getter is wit)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik denk als partij 2-300 euro op MP. Net hoe de wind waait.

Inderdaad die 3 GZ34 kunnen de kliko in. De rest is rond de 5 tientjes per stuk wanneer ze goed meten, ongetest rond de 25 euro de stuk.

Ik ken een aantal mensen die altijd geïnteresseerd zijn in partijen.

ECC81 van RFT is niet super veel waard.

Wat je kan doen, is de partij opdelen in audio en non audio(radio) voor een partij Audiobuizen krijg je doorgaans meer.

Gr,
Florick

expert in percussive maintenance

Ik heb altijd interesse in partijen. Ook deze. Maar als er nou iemand op CO net een bepaalde buis nodig heeft laat ik die altijd graag voorgaan.

Neem over "even" maar contact met me op.

50 Euro per buis is overigens echt niet reëel. 25 ook niet. Hooguit voor de bekende audiodebielen.

Laat anders foto's zien van de voetjes, aan de pinnen kun je wel zien of ze gebruikt zijn.

Al OP, wil weten wat bepaalde typen waard zijn: over het algemeen zijn de prijzen van Wim in Nederland de Benchmark.

Electrontubes.nl

GZ34 is flink vraag naar door audiodebielen, op het moment dat je GZ34 in de titel zet op MP beginnen die mannen erop te bieden. Omdat er veel gewoon een zoekopdracht op "GZ34" hebben staan.

GZ34 is opzich niks speciaal, maar er wordt grof geld betaald voor de Philips/Mullard productie.

expert in percussive maintenance

als het spul idd nieuw is, want die doosjes worden ook wel nagemaakt en 2e hands buizen weer als nieuw verkocht..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mja, die kans is voor de buizen in kwestie niet zo groot. Die worden alleen nagemaakt voor specifieke telefunken en philips series met een X getter en Y diamantje en si en la. Oostduitse buisjes worden niet zo gewaardeerd, en men wil vaak geen prima penthode maar een speciale triode. EL95's vind ik erg leuke buisjes, maar je ziet ze weinig in "moderne" ontwerpjes.

De buizen die je hier ziet, zijn niet het spul (op de gz34's na) waar de audiofielen een beetje hard van worden :+
Ik geloof dat gz34's in gitaarversterkers worden gebruikt.

Het spul ziet er wel keurig uit, er is beslist een grote kans dat er nieuwe buizen in zitten, maar je kan ze niet als 'nieuw' verkopen voordat je het gecontroleerd hebt. Wat veel mensen namelijk doen, is de doosjes hergebruiken. Als ik een nieuw buisje bestel, en ik heb een gebruikte nog op voorraad, dan gaat het gebruikte buisje netjes in het nieuwe doosje.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Hubie

Special Member

GZ34 zit idd in sommige Marshall gitaarversterkers en Matchless,Mesa Boogie etc.
Ook in de Racal (1)17x serie ontvangers maar dan heet hij 5AR4 of CV1377.

Tidak Ada

Golden Member

Dag Menno,

Ik heb je een privé mail verstuurd.

Groet,
T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Heb hier nog een "gouden" Philips EM34 afstemoog,heb ik nu goud in handen?
Kom hem niet tegen op de lijst van :http://electrontubes.nl/index.html

Tidak Ada

Golden Member

EM34 kost wat de gek er voor geeft. Typisch een eBay buis. Prijs hangt deels af van de staat van de buis, vooral hoe sterk hij oplicht. Ook buizen met een holle voorzijde zijn geliefd
Volg eBay om een indruk te krijgen.

@ Menno:
Ik krijg mijn mail niet bij je afgeleverd. Klopt het adres in je profiel?
Had wat tips voor je en heb interesse in de Philips 6688 buis.
Stuur s.v.p. een mail naar het adres in mijn profiel.

Groet,
T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Gebruikte em34's zijn vaak ver versleten en waardeloos. Maar een echt goeie zit rond de 60 euro.

De reden dat Wim 'm niet heeft, is omdat ze snel verslijten en dus snel uitverkocht raken.

Ik heb er zelf één, en daar ben ik zuinig op :)

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zondag 21 maart 2021 23:34:01 (43%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Hubie

Special Member

Kocht,ergens in de begin jaren 80,een splinterNOS Philips meetapparaat uit de GM serie* in een dumpzaakje waar die EM34 inzat.Vroeger sloopte ik alles dus ook die GMxxx,het aantal branduren is hooguit 3.Verkopen is eigenlijk niet de bedoeling,is gewoon leuk voor de "heb" ;-)
Of mss de 'TOMI'uit de RB een keer gaan maken. ;-)
https://www.radiomuseum.org/r/amroh_tover_oog_meter_indicator_tomi_un_…
*Ik zie hem zo voor me,witte ronde grote schaal met de EM34 ergens in het midden van de schaal.Weerstand/capaciteitsmeter o.i.d.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 22 maart 2021 00:56:24 (14%)

Arco

Special Member

Ik heb een tijd geleden een doos met diverse buizen gekocht voor een redelijke prijs. Waren meest nieuwere E en P buizen dus niets bijzonders.
Pas later keek ik in een los doosje wat erbij zat, waar wat losse gebruikte buizen in leken te zitten.
Daaronder trof ik 9 afstemogen aan in doos (5 nieuw) EM4-EM11-EM34-UM4. Een aangename verassing... ;)

De 'gouden' zat daar ook bij...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Heb ook nog een zooitje P-buizen,PCL82,PCL86 bijvoorbeeld daar kun je nog een leuk versterkertje mee maken.
PL519,PL509 etc.
https://pa0fri.home.xs4all.nl/Lineairs/Frinear400/frinear400eng.htmc
De Frinear van pa0fri ga ik zeer zeker niet bouwen,direct aan het net 230 Volt en dan een ladder diodes+condensators waar je een doodsklap van kunt krijgen.BBrrrr.Het tijdstip van de crematie wil ik graag zelf bepalen. ;-)
Dan maar liever zoiets: https://b-kainka.de/bastel88.htm

Bedankt voor jullie input! Er zijn inmiddels nog 3 dozen gevonden, veel televisie buizen vermoed ik, deze moet ik nog ophalen dus kan ik nog niet uitzoeken.

https://ibb.co/mHWT5Lj
https://ibb.co/Kxr9Qzj
https://ibb.co/pKPGS3q

@Tidak Ada ik heb inderdaad niks binnen, zal even een mailtje sturen naar de mail in je profiel.

Mijn voorkeur heeft om alles in 1 keer te verkopen.

groetjes Menno.

Jinny

Golden Member

Los gestorte buizen, kwartjeswerk...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Op 22 maart 2021 11:27:19 schreef Menno Hooijenga:
[....]
@Tidak Ada ik heb inderdaad niks binnen, zal even een mailtje sturen naar de mail in je profiel.

groetjes Menno.

Hoi Menno,

Heb je m'n laatste mail nu ontvangen?
Heb je er wat aan gehad?

Helaas bieden de nieuwe 'vondsten' niets opwindends. (zie commentaar van Jinny)
Dus als je wilt kunnen we het houden zoals ik heb voorgesteld.

Groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Gebruikte P-buisjes zijn vooral leuk om weg te geven aan jonge knutselaars. De 'rare' gloeispanningen zijn tegenwoordig niet zo'n issue meer. De PL-buizen zijn ook nog eens leuk te gebruiken op relatief lage spanningen.
Voor mij waren de P-buisjes ook een goedkope manier om met de hobby te beginnen :)

Getest goede p-buizen zijn gewoon nog te verkopen aan de TV reparateurs. Is ook geen vetpot, meeste is 1 euro per stuk, met een paar uitschieters van de dikke pitten.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op maandag 22 maart 2021 21:38:41 (22%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
RAAF12

Golden Member

Op 22 maart 2021 11:27:19 schreef Menno Hooijenga:
Mijn voorkeur heeft om alles in 1 keer te verkopen.

Per stuk brengen ze meer op. Maar als je de populaire buizen wilt verkopen kan je beter op Ebay zijn; op Marktplaats heb je een kleiner bereik. Mensen laten bieden, geen bodemprijs!

Tidak Ada

Golden Member

Had ik Menno al eerder aanbevolen in een PM :)
Philips EF86-en zijn ook veel ‘hotter’ dan de rest.....
Rest in één koop naar de hoogst biedende en wat overblijft naar de Rosmalen beurs !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Voor losse gebruikte, gemengde en ongeteste noval buizen in een zak kun je op iets van 30-50ct per stuk rekenen max.

Zijn het merendeel 'minder gewenste' buizen (bijv. PCF80, EF80, EF85,...), dan 15-25ct per stuk.
(daar zijn er nog ontzettend veel van en worden zelden gebruikt. Ik heb van de PCF80 bijv. nog 130 stuks liggen... ;) )

Ook gebruikte buizen als de PY81/82/88/500, PL81, PL500/504 doen het slecht omdat die meestal 'uitgewoond' zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Misschien zijn die TEONEX EF86's ook nog wel interessant op de markt, maar voor een lagere prijs.

Ik heb het idee dat TEOMEX nog niet echt lang op de markt is. Mogelijk een 'rebrander'

Alle niet-HF E-buizen worden als audio geschikt beschouwd.
Ik verbaasde me overigens over de hoge prijzen van ECC81 en ECC82 bij Wim

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 23 maart 2021 10:53:09 (13%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †