Hoe weerstand meten Can-bus ? ledlamp

Dag mensen,

Ik wil graag weten hoe ik het volgende meet :

Op mijn dashboard ( iveco ) Krijg ik het volgende meldingen.
-Rechts verlichting zijkant controleren
-Links verlichting zijkant controleren.

Nu zaten er 4 ledlampen ( 2 links en 2 rechts) op en heb deze vervangen maar ik krijg de foutmelding niet eruit. Ik heb de oude ledlampen gemeten ( weerstand )
En hierbij kom ik bij : 54.31M

Ik heb geprobeerd om met een normale halogeen lamp van 5w - 10w - 20w maar de storing krijg ik er niet uit.

Hoe meet ik wat voor weerstand er nou precies tussen moet, elektra is niet echt mijn ding...

Zie stekker :
1 kabel voor links
1 kabel voor rechts
1 kabel voor massa

Ik wil het graag leren, zodat ik het ook bij andere merken kan toepassen.

Die weerstandmeting zegt niets: Een led is niet-lineair.

Je meter zet zeg 1V op de ledlamp(*) en meet dan dat er 1/54000000 A aan stroom gaat lopen. Bij 12V zal er iets van 20-100mA gaan lopen, dus meer dan 12x meer dan dit: niet lineair. Maar als een gewone halogeenlamp het ook niet doet, dan ligt het dus niet aan de verminderde stroomafname door de led. Waar wel?: Ik weet het niet.

(*) Hij doet het waarschijnlijk precies andersom: Hij stuurt 1/100000000 A door de DUT en meet dan 0.54V

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 30 maart 2021 12:22:41 (13%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Als geattesteerd yamaha technieker, kan ik alleen maar zeggen, dat sommige foutcodes alleen maar kunnen gereset worden via de diagnostics software...
Ik zeg niet dat het hier zo is, maar de optie moet overwogen worden. Zeker als de nieuwe ledlampen terug functioneren en de foutmelding blijft.
Mvg
Fons

Ik heb al geprobeerd met een testkast en accupool losgekoppeld voor een uur, zonder resultaat. Maar is er dan geen manier om achter te komen hoeveel weerstand ik nodig heb om dat storingslamp uit te krijgen ?