Hall sensor aansturing

Beste mensen, wie kan mij helpen aan een schema voor een schakeling welke werkt via een (hallsensor) flowsensor en werkt op 220V AC.
Ik wil een waterboosterpompje aansturen maar kan tot op heden niets vinden op het internet.

Arco

Special Member

Veel vragen zijn de laatste tijd nogal vaag... ;)
Wanneer moet de pomp aan/uit gaan, en wat heeft de flowsensor ermee te maken? (moet je kunnen instellen hoe hard hij pompt?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Sorry ik ben niet zo handig in het stellen van vragen maar hier een betere uitleg van het doel.

Wij hebben een slechte waterdruk en wil hier een z.g. "boosterpompje" tussen zetten.
Deze werk als volg, als je water afneemt dan schakel deze via de "flowsensor" in en deze staat voor de pomp in de leiding en als de kraan dicht gaat dan stop hij keurig. De flowsensors zijn geen punt (E-bay) maar de schakeling die via de sensor de schakeling aan en uit zet kan ik niet vinden.

Shiptronic

Overleden

Wat is er mis met de bewezen techniek van een drukschakelaar ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
eSe

Honourable Member

Wat is slechte druk? Of bedoel je weinig debiet?

Met een pompje verhoog je de druk enkel als er geen tappunten openstaan. Daarvoor heb je wat extra nodig. Drukvat, druk regelaar, keerklep...

Om meer debiet te hebben kan je werken met een drukschakelaar, op het moment dat je de tap openzet zakt de druk en gaat je pompje draaien. Draai je de tap dicht, stijgt de druk en stopt de pomp.

Maar da's geen druk verhoging, enkel debietvergroting.
(klein beetje extra 'push' zal je wel hebben)

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.