Kachelmotor weerstand stuk?

7701034875 is het partnummer. Enkel hoogste stand werkt nu terug. Maar zat vast door dennennaalden in de paravent.
Aan de weerstanden zie ik niks. Na een avondje googlen las ik die weerstand stuk gaat door vastzittende motor. Wordt die te heet zodat de weerstandswaarde veranderd?
Bij een goede weerstand zou een testlampje moeten branden, natuurlijk wat zwakker.
Omdat ik dat nog nooit gehoord had wou ik dat hier een schrijven en vragen.

Hugo Welther

Moderator

Neem het leven niet te serieus - je overleeft het toch niet. Elbert Hubbard (1856-1915)

peugeot/ citroën ? daar zit in de kachelweerstand een thermische zekering.

High met Henk

Special Member

Renault Clio of Kangoo.

Ding gewoon vervangen. Kost 2 tientjes.

Oorzaak is ook bekend dus.. wat let je??

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Golden Member

Hoogste stand gaat ook niet via de weerstand maar is voeding gewoon direct op de motor.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
trix

Golden Member

ford focus 1e model ?
bekend zwak punt, ik heb er meerdere moeten vervangen.

vind dat zowiezo een rare manier van toerenregeling, vermogen wegstoken is al bedenkelijk, maar dan ook nog in het interieur die je met een airco moet koelen.

eigenwijs = ook wijs
High met Henk

Special Member

Is bij elke auto zo.

Ongeacht merk gaan ze defect...

Maar dit type nummer hoort dus bij een Renault Kliko of Kangoeroe

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maus0611

Golden Member

Op 10 april 2021 20:11:05 schreef High met Henk:
Is bij elke auto zo.

Toevallig vanmiddag een Golf unit onder handen gehad, motor draaide helemaal niet meer. Hier zit dan een net printje in met motorregeling en geen weerstanden.

High met Henk

Special Member

Dan heb je climate control en traploze regeling.

Ik heb nog 2 Ford scorpio's: de ene had een kachel zonder climate control en getrapte regeling.

Nu ongebouwd naar climate control. En toen ging de weerstand eruit. Regeling is nu dus traploos.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???