Doka timer aanpassing

Hallo allemaal,

Ik wil een doka timer die nu werkt met een drukknop ook voorzien van een voetpedaalschakelaar/footswitch...
Met de timer stel je een tijd in op een digitaal display, druk je kort op de knop dan doet hij een countdown en gaat terug naar de ingestelde tijd. Dit wil ik dus ook via een "footswitch" kunnen uitvoeren.
Op de printplaat in de timer heb ik de contacten van de drukknop gevonden en als ik deze met een draadje verbindt doet de timer zijn werk perfect.
De hardware en het soldeerwerk lukt mij wel, maar welke "footswitch" heb ik nu precies nodig? Welk type footswitch heeft na kort indrukken hetzelfde effect als de drukknop?

alvast bedankt voor enig advies,

Rudi

Je moet zoeken naar een zogenaamde 'momentschakelaar'. Oftewel: indrukken is contact sluiten, loslaten is contact weer open.

Volgens mij is er een soort standaard dat dat ook wel als 'uit (aan)/On (off)' vermeld wordt. Tussens haakjes betekent dat de status niet blijvend is na bekrachtigen van de schakelaar.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.