timer voor lampje

foto trafo

ik heb deze timer ik weet niet hoe ik deze moet aansluiten
om mijn lamp met de trafo van 50Hz te laten branden
mij is uit gelegd dat plus op A1 en de min op A2 en de lamp zou moeten branden en dat klopt wel als ik en led lamp pak wan 7wat ( dus zonder mijn trafo )

wie kan mij uit leggen met een simpel schema
en als het niet kan met deze timer wat zou ik dan kunnen pakken ook dat wil ik graag weten

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Das mats, de schema’s staan op de zijkant, je 1e foto.
Gebruik en aansluiting afhankelijk van je toepassing, Wat moet het tijdrelais doen?

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Ik snap hier dus niets van vandaar
Mijn vraag is dus dat ik mijn lamp (trafo) onderste foto
Hier op aan wil sluiten maar dat krijg ik niet voor elkaar dat dit werkt het in stellen van het schema voor de tijd lukt nog wel maar dat er stroom op de lamp komt lukt niet

Zoals ik al vermelden de plus op a1 en de min op a2 een led lamp van 7 wat er tussen en het brand maar als ik er een groter lamp in zet zoals 60 wat doet het niets meer

Hoe dit op te lossen

Sine

Moderator

Wat wil je precies doen? Moet het lampje vertraagd aan? Vertraagd uit? Of wat heel anders.

De voeding moet inderdaad op A1 en A2, de lamp moet je schakelen via het contact 15-18, maar dat is een beetje afhankelijk van wat je precis wilt bereiken.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je kunt zoveel met dit tijdreklais.
Dus 1e vraag wat wil je,
Vertraagd in, Vertraagd uit, knipper, inschakel wis, uitschakel wis en wellicht nog meer.
Voor de werking MOET je in elk geval een fase op A1, de Nul op A2.
En dan afhankelijk van je toepassing een geschakelde fase op B1

Dan zit er een schakelkontakt op, 15, 16, 18
De fase voor je lamp zet je op 15, 18 (of 16 afhankelijk van wat je wilt) gaat naar de lamp, en van de lamp natuurlijk weer terug naar de Nul.

Ik verzin het niet zelf, het staat allemaal op de zijkant van het 1e plaatje.
Moet je natuurlijk wel de dipswitches op de voorkant goed instellen voor jouw toepassing en wens

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

De knopjes op foto 2 staan voor zover ik weet al goed ik wil de lamp laten knipperen zodra er iemand door een censor loopt die censor blijft een minuut aan maar ik wil de kamp dus laten knipperen wat is dan de beste manier of het nu vertraagt in of uit weet ik dus niet

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Knipperfunctie: Dan moet je BP of BI hebben.
Ze zijn bijna hetzelfde, alleen BP begint met een UIT en BI begint met een AAN
Als je spanning zet op A1 (fase) en A2 (Nul) dan begint het relais te knipperen, dat kun je horen!

Dan nog je kontakt aansluiten! maar die heb ik je al gegeven.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

ik ben dus echt een leek in deze tekeningen ik kom er dus niet aan uit

kun je niet een simpel tekening voor me maken dus niet wat er op de zijkant staat want hier heb ik niet voor geleerd

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
vergeten

Golden Member

Ik denk zoiets als dit! :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op dinsdag 13 april 2021 22:54:27 (15%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

bedankt nu was het duidelijk het werkt

deze topic mag gesloten worden ik heb gezocht maar kan niets vinden om dit te sluiten

vergeten

Golden Member

Dat kan je niet dat kunnen alleen de forum Moderatoren. En die doen dat als ze het nodig vinden. :)

deze topic

PS Het is "dit topic" of "deze vraag" :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.