TV via internet [BE]

Evarist

Golden Member

Op 16 april 2021 12:36:13 schreef MGP:
Volgens mij kan dat niet, iedereen zal zijn tablet of smartphone via een app dit XIAOMI toestelletje moeten bedienen.
Ik heb een Chromecast en ook hier moet je via een app kijken.

Waarom is er dan een AB bij dat toestel?

Op 16 april 2021 12:43:37 schreef WillemV2:
En ja, ik gebruik zelf al een paar jaar een Apple TV4 en sinds 1 jaar een Xiaomi Mi TV Stick 8GB op deze manier.

Hoe zet je gegevens in de module? Wifi paswoord, app's?

Op 16 april 2021 15:02:01 schreef Arco:
Proximus kun je zo te zien ook via je browser (bijv. Firefox) kijken.

Een TV heeft geen browser.

Kunnen er 2 apps op? Voor BE en voor NL?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ah,,Ik zie het nu, geen smart-tv...
Als je internet tv wilt kijken doe je dat normaal op een pc/laptop/tablet, kijken op tv doe je via router/modem en hdmi (of dergelijke) verbinding.
Jij wilt eigenlijk een mix van die twee... (je wilt internet tv kijken op een tv die daar niet geschikt voor is)

[Bericht gewijzigd door Arco op 16 april 2021 19:06:21 (13%)]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 16 april 2021 18:49:27 schreef Evarist:
[...]
Hoe zet je gegevens in de module? Wifi paswoord, app's?

[...]
Een TV heeft geen browser.

Kunnen er 2 apps op? Voor BE en voor NL?

Gegevens en apps installeren gaat via de afstandsbediening, soms kun je voor het gemak ook je telefoon gebruiken om te typen. Apps installeren is over het algemeen selecteren in de app store via de AB en op installeren klikken.

Zelf heb ik (in Nederland) VTM, BBC iPlayer en Nlziet erop staan, dus ja, dat kan zeker! Je moet het zien als een soort telefoon waarvan je televisie het scherm is en de afstandsbediening je touchscreen als het ware.

Niet onbelangrijk: ik weet niet hoe oud je televisie is, maar HDMI is echt wel het minimum wat erop moet zitten om zulke apparaatjes te kunnen gebruiken!

Evarist

Golden Member

Dank je. Ik zal de module kopen dan.
Alle TV's die ik hier heb, hebben HDMI.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ik dacht dat je iets zocht zoals DAB radio, een lijst van zenders waar je enkel de zender moest selecteren, dus geen app installaties vandoen.

LDmicro user.

ik heb een smart TV, en die weigert al de installatie van de meeste apps. zelf gewoon de chrome browser krijg ik er niet op (enkel van die rampzalige tv internet browsers).
via die tv browsers kan ik ook amper websites openen, zelf mijn eigen website wordt niet weergegeven, dus ook programmas als pickx via de browser lukt niet.

ik zit een beetje met hetzelfde probleem hier. ik heb nu mijn 2 tv 's op 1 decoder hangen (HDMI en composite) zodat we in de keuken ook gewoon TV hebben (weliswaar moet je hetzelfde bekijken als de woonkamer). ook met raspberry is het me nog niet gelukt om 'iets' te maken dat we de belgische zenders hebben.

in china kan je van die TV box kopen met alle chinese zenders via webstream (database met URL's dus) erin geprogrammeerd.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

hier heb ik:
* raspberry pi (3)
* software: Libre-elec (+kodi)
* de app's "VRTNU" / VTMGO /Retrospect

met die apps kan ik zowel "rodeknop tv" als live tv kijken.
(maar ik kijk "gewoon via de digibox live tv"

Evarist

Golden Member

Op 17 april 2021 09:44:48 schreef fcapri:
ook met raspberry is het me nog niet gelukt om 'iets' te maken dat we de belgische zenders hebben.

Kan je Pickx of Yelo TV er niet inzetten? Je hebt dan wel de login nodig van iemand met Proximus of Telenet.

Evarist

Golden Member

Ik heb de X96 mini gekocht, met afstandbediening en geïnstalleerd.

Alles werkt youtube enz.
Ik heb er dan Pickx opgezet. (streaming internet TV van Proximus) en ik kan alles bedienen maar eens ik een TV programma start komt er steeds op: Stream niet beschikbaar. Op andere toestellen hier (smartphone, PC) werkt die Pickx wel.
Wat kan er mis zijn?

Shiptronic

Golden Member

Provider staat niet toe dat je op die manier TV kijkt. Zelfde met Ziggo en wireles display, op Laptop kan ik gewoon kijken, als ik dan mijn stream opschuif naar het draadloze HDMI Scherm "deze stream is niet beschikbaar" :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 20 april 2021 19:12:34 schreef Shiptronic:
Provider staat niet toe dat je op die manier TV kijkt. Zelfde met Ziggo en wireles display, op Laptop kan ik gewoon kijken, als ik dan mijn stream opschuif naar het draadloze HDMI Scherm "deze stream is niet beschikbaar" :)

met een kabel ertussen werkt het anders wel.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Niets eenvoudiger, niets wijzer : kijk géén teevee, dat maakt toch alleen maar dommer.

(zie ook draadje over "hoe kan ik auto-routen in kicad?" ; antwoord: "men moet NIET willen autorouten in Kicad")

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Evarist

Golden Member

Op 20 april 2021 19:31:05 schreef testman:
[...]

met een kabel ertussen werkt het anders wel.

Hoe bedoel je?

En hoe komt dat Proximus aan het toestel weigert stream te leveren, maar niet aan mijn smartphone? Beide zijn Android.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 16 april 2021 16:25:29 schreef marcob:
Dat heeft allemaal met uitzendrechten te maken. Een omroep koopt een programma of format voor de Nederlandse markt. Dus logisch dat je dit programma alleen maar als Nederlander kunt kijken. Dat je het in Europa kunt kijken is al een vooruitgang, in het verleden kon je alleen kijken binnen de Nederlands landgrenzen.

Heeft niets met reclame te maken, maar met het (begrijpelijke) verdienmodel van een programma maker.

Wat ook belachelijk is. Ik kan vanavond, vanuit B, via sat de NPO content zien en opnemen. Net zoals Duitsland veel zenders FTA heeft. Wil ik inloggen en streamen krijg ik te zien dat de content niet voor mij bestemd is. Wat is het verschil? Maak ik een VPN verbinding via Kaspersky VPN, dan lukt het wel. Hoe rechtlijnig ben je dan? Hoe waterdicht is je systeem dan nog?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
marcob

Golden Member

Op 21 april 2021 06:23:00 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Wat ook belachelijk is. Ik kan vanavond, vanuit B, via sat de NPO content zien en opnemen. Net zoals Duitsland veel zenders FTA heeft. Wil ik inloggen en streamen krijg ik te zien dat de content niet voor mij bestemd is. Wat is het verschil? Maak ik een VPN verbinding via Kaspersky VPN, dan lukt het wel. Hoe rechtlijnig ben je dan? Hoe waterdicht is je systeem dan nog?

Geen enkel systeem is waterdicht, maar een omroep kan aantonen dat ze er voldoende aan heeft gedaan om buiten Nederland te kijken te bemoeilijken. Dat er technisch onderlegden zijn die manieren vinden om toch te kijken, dat nemen ze voor lief. Zowel de omroep als eigenaar van het programma.
Het gaat zoals bij veel zaken om de grootste groep, en dat doel wordt bereikt.

Een WOK is ook maar een vergiet zonder gaatjes
GJ_

Moderator

Op 16 april 2021 16:25:29 schreef marcob:...Dat je het in Europa kunt kijken is al een vooruitgang, in het verleden kon je alleen kijken binnen de Nederlands landgrenzen..

Voor zover ik weet gewoon wereldwijd.

Op 20 april 2021 19:12:34 schreef Shiptronic:

Gewoon met een Chromecast.

marcob

Golden Member

Op 21 april 2021 08:40:50 schreef GJ_:
[...]Voor zover ik weet gewoon wereldwijd.

Ik zou het niet weten, ben niet buiten Europa geweest de laatste jaren :-)

Volgens mij kun je de Ziggo Go App alleen in de EU gebruiken. Er is meer mogelijk als je een VPN dienst gebruikt, maar dat is voor Jan en Annie in de camper toch iets te ingewikkeld :-)

Ziggo site:
Houd er wel rekening mee dat je Ziggo GO in het buitenland alleen mag gebruiken voor een periode van maximaal vier maanden en je in Nederland moet wonen. De nieuwe regelgeving van april 2018, waarin staat dat alle onlinediensten zonder blokkades overal binnen de EU beschikbaar moeten zijn, geldt alleen voor EU-lidstaten.

KPN zal wel iets gelijks hebben, maar niet naar gekeken.

Een WOK is ook maar een vergiet zonder gaatjes

vind ik eigenlijk belachelijk, want ook al bevind je u in het buitenland, je betaald wel nog steeds de service om tv te kijken.
anders moeten ze het ook maar mogelijk maken dat je geen abbonementskosten moet betalen als je geen gebruik kan maken van de diensten

GJ_

Moderator

Ik heb de Ziggo app in onder andere de VS gewoon kunnen gebruiken.

Op 21 april 2021 08:58:58 schreef fcapri:
vind ik eigenlijk belachelijk, want ook al bevind je u in het buitenland, je betaald wel nog steeds de service om tv te kijken.

Het gaat hem over de uitzendrechten en de kosten daaraan verbonden.
Er zijn achterpoortjes maar weinigen kunnen daarmee om.

LDmicro user.

ziggo go kan ook via de browser gebruikt worden, dan kun je de monitor als tv gebruiken, beter als een tablet of smartphone..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 21 april 2021 09:04:40 schreef GJ_:
Ik heb de Ziggo app in onder andere de VS gewoon kunnen gebruiken.

Op dit eigenste moment werk ik via een VPN alsof ik in USA zit. Ik zie op de Ziggo app wel van alle kanalen een plaatje in het overzichtsscherm, maar als ik er op eentje klik om te gaan bekijken, komt er "Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar"

Dat betekent waarschijnlijk ook, dat het omgekeerde ook waar is, nl. dat je door een VPN stiekem toch kunt kijken alsof je in de EU zou zitten.

(OT: Met NRK (Noorwegen) werkt dat niet meer. Eerder kon ik daarop via VPN alles zien, maar nu alleen sommige programma's. De rest is alleen voor abonnees. BBC trapt er ook niet meer in.)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

met vpn lukt het idd, al zoveel gedaan. ik heb mijn eigen vpn draaien op mijn raspberry server thuis (shadowsocks) en kan gewoon alles doen alsof ik thuis op mijn wifi zit.
vanuit china kan ik dan aan mijn rpi alsof ik lokaal zit, mijn printer zien, netwerkdrives, facebook gebruiken, google gebruiken, apps installeren.... terwijl dit allemaal geblokkeerd is ginder.
tv kijken heb ik nog niet geprobeerd, maar lukt zeker. vanop een telenet verbinding kan je niet op picks (vroeger althans niet toen het tvoveral was) en door mijn vpn aan te zetten, kon ik wel kijken.

Evarist

Golden Member

Update.
Ik heb VTMGO app geïnstalleerd en dat werkt.
Maar de VRTNu app meldt na het inloggen 'Hola Pola, er ging iets mis--Forbidden'
Live kijken zonder inloggen kan wel, maar geeft beeld en geluid van zeer slechte definitie.
Waarom nu toch weer?

Evarist

Golden Member

Ziggo Go werkt wel op de X96 mini.
VTM GO werkt wel op de X96 mini.

Pickx werkt niet.
VRT NU werkt ook niet, maar Eén en Canvas is via Ziggo te ontvangen.