Harman Kardon AVR-1500 standby trafo waarden?

Hallo allemaal, weet iemand toevallig wat de secundaire spanning is van de standby trafo in een HK AVR-1500? De secundaire winding is onderbroken dus de unit komt niet in standby/start niet op. Het onderdeel zelf (TRS2 - partn. 55284970, descr. TF-LAM 110V STANDBY 230V) kan ik helaas nergens op het internet vinden, ook in de servicemanual staat geen spanning vermeldt :-(.(Zie pdf) Er hangt een 5V spanningsregelaar achter maar het stuurt ook een 12V relais aan dus neem ik aan dat de sec spanning 12V max moet zijn maar ik zou het graag zeker weten.
Alvast dank voor eventuele reacties.

Als je daar een standaard 9V trafootje in zet kom je na gelijkrichting en afvlakking op zo'n 12V voor het relais.
Voor de 5V regelaar heb je dan ook genoeg.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Top, bedankt, ik ga daar mee verder. Groet, rob

vergeten

Golden Member

Op 18 april 2021 17:12:00 schreef rupsenkind:
De secundaire winding is onderbroken dus de unit komt niet in standby/start niet op.

Die kans is ongeveer net zo groot als het trombose risico bij verschillende Covid-19 vaccins. :)
Weet je het heel zeker dat hij secundair stuk is?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Yep, meet niet ohms door...primair wel. Heb een niet passende andere standby trafo liggen en die meet secundair wel door.....dat kan ik hebben maar die trombose niet.. ;-)

Komt inderdaad niet vaak voor.
Misschien ook even de rest van het circuit nameten voor het geval er ergens sluiting zit. (Mocht je dat nog niet gedaan hebben. ;) )

Daar ziet het vooralsnog niet naar uit, als je het hoofdrelais overbrugd gaat het toestel wel aan..maar ik kijk het zeker nog na. Bedankt!