Philips 37PFL5604H/12

Hoi, nieuw hier, dus sorry als dit op de verkeerde plek staat.

Ik heb een oudere Philips TV staan waarvan de platte kabels die van het moederbord naar het beeldscherm gaan aan de bovenkant kapot zijn.
(Geen idee hoe die dingen heten. Flex kabels?)

Op de kabels zelf staat: "AWM 20861 105C 60V VW-1 -F-" als dat helpt.

Weet iemand hier toevallig waar/of deze kabels nog te krijgen zijn?
Ik heb zelf al hoog en laag gezocht, maar of ik zoek verkeerd (wat best zou kunnen), of ze zijn er gewoon niet meer.

Ik had al een setje bij flexpart besteld, waarvan de site aangaf dat het dezelfde waren, maar dat was dus niet zo.

Vind het zonde om de TV weg te gooien, aangezien verder alles nog gewoon werkt, dus als iemand suggesties heeft, graag.

Ik zal eens kijken in de sloopbak

Goed nieuws en slecht nieuws! (voor mij dan)

Na de halve stad door te zijn geweest heb ik kabeltjes kunnen vinden.
Het slechte nieuws is dat het blijkbaar niet aan de kabeltjes ligt, want het probleem is er nog steeds... Fijn.

Dus, vervolg vraag, weet er iemand misschien waarom mijn scherm er zo uitziet, tot hij een tijd heeft aangestaan?

Ik merk ook dat hoe langer de TV heeft uitgestaan, hoe langer het duurt voor het beeld weer enigszins normaal doet.

Dat heeft waarschijnlijk met de kabels te maken met de kabel die naar het scherm gaan. Dus echt die hele dunnekabel, maar daar kun je eigenlijk niks zelf aan repareren. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met het T-con board. Als je deze vervangt dan zou het probleem misschien opgelost kunnen worden, maar er is ook een grote kans dat het niet aan de T-con board ligt.. Uit ervaring als bijbaan bij een witgoed/bruingoed zaak weet ik dat dit bijna niet te repareren is. Het kost meestal te veel tijd of de onderdelen zijn te duur/niet beschikbaar.

Je zou iemand kunnen vinden die dit wil/kan repareren voor een redelijke prijs. Ik zou zelf een nieuwe of 2dehands tv aanschaffen, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

Op 24 april 2021 16:42:44 schreef #jeffrey#:
Dat heeft waarschijnlijk met de kabels te maken met de kabel die naar het scherm gaan. Dus echt die hele dunnekabel, maar daar kun je eigenlijk niks zelf aan repareren. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met het T-con board. Als je deze vervangt dan zou het probleem misschien opgelost kunnen worden, maar er is ook een grote kans dat het niet aan de T-con board ligt.. Uit ervaring als bijbaan bij een witgoed/bruingoed zaak weet ik dat dit bijna niet te repareren is. Het kost meestal te veel tijd of de onderdelen zijn te duur/niet beschikbaar.

Je zou iemand kunnen vinden die dit wil/kan repareren voor een redelijke prijs. Ik zou zelf een nieuwe of 2dehands tv aanschaffen, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

Je bedoelt die twee platte kabels? Een voor de linker en een voor de rechter helft van het scherm?
Die heb ik namelijk dus net vervangen, omdat elke site en forum waar ik op heb gekeken zei dat het waarschijnlijk daar aan lag. |:(

Onderdelen zijn inderdaad echt haast niet meer te vinden. Het is dan ook een TV die ik al meer dan 15 jaar heb.
Ik zie nog wel wat t-con dingetjes staan op ebay, dus misschien word dat nog een project voor later.

Mijn portemonnee is behoorlijk leeg, dus daar valt toch weinig in te zien vrees ik.
Ik heb gelukkig een betere in de huiskamer staan, maar ik dacht als dit makkelijk te fixen was heb ik er ook een in de slaapkamer, maar helaas.

Is de foto van de opstartende TV en je ziet beeld boven in en komt lijn voor lijn er bij en schiet er in enen in?? Ongeveer 10-20 min aanstaan OK?? dat is beeldscherm...