Miele W3923 print was dood ELP262F

de witte sticker op aluminium behuizing

de nummers zijn precies het zelfde

laat morgen weten wat er uit komt van foutcode

Op 26 april 2021 23:04:35 schreef knaak:
de witte sticker op aluminium behuizing

De binnenkant van de deur is het juiste nummer.

Kun je even toelichten waarom je over serienummer bezig bent. Wat ik begrepen had is dat de originele print problemen heeft? Heb ik ergens overgelezen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

hij komt alleen met foutcode f2 en f64 naar 5 min

zou het ook nog kunnen dat de MC1413DG defect is

op de print wie niet werkt zit een MC1413DG

en op de 2 goede print op zelfde positie zit de ULN2003

Heb je eerst de foutcodes gewist want anders blijft je steeds op die oude kijken?

Ik heb even gekeken en het relais van de deur gaat niet naar de ULN maar zoals ik reeds schreef naar een transistorcluster.

Heb je de tests al gedaan?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ULN2003 is een goede en betrouwbare buffer chip voor vermogensaansturing relais. Dussss ?? waarom pulk je die niet van een andere print en vervang je die niet?? MC's zijn erg gevoelig voor piekspanningen.. verklaart wel je fouten

F2 is een fout op de NTC. Als die hapert kan het zijn dat de deur ook niet open gaat. Sturing denkt dan dat de boel te warm staat. Warme machine laat z'n deur ook niet open gaan.

Ah. Juist ja. Klopt. Goed gezien.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Maar dan zit het probleem nog steeds in de print omdat hij met de andere print wel gaat. Het kan ook een remanente foutmelding zijn of het ntc circuit.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

foutcodes heb ik eerst gewist

het relais nog niet door verbonden

doe ik morgen even als er tijd voor is

Op 27 april 2021 07:07:29 schreef EricN:
Kun je even toelichten waarom je over serienummer bezig bent. Wat ik begrepen had is dat de originele print problemen heeft? Heb ik ergens overgelezen?

Ik begreep dat een andere ELP print was geplaatst, de vraag is dan of die uit een ander type machine komt met wellicht andere configuratie, de machine wacht dan wellicht op een ander signaal van iets wat er helemaal niet in zit. Vandaar de vraag uit welke machine de print nu komt.

Op 28 april 2021 11:01:38 schreef knaak:
hij komt alleen met foutcode f2 en f64 naar 5 min

F64 verwijst naar de 3d sensor die niet in dit model lijkt te zitten.
In dat geval gebeurd precies zoals ik in de posting hierboven beschrijf.

Heb heel dit topic eens diagonaal gelezen.
Ik heb volgens mij nog nergens gelezen dat in de nieuwe sturing de optiecodes nagekeken zijn via programmeer modus.

Als daar de optie stoom en weegsensor ingeprogrammeerd staan dan krijg je resp. F2 en F64. Als hij dan nog eens op ventielen ivp waterwisselaar staat, krijg je er geen water in ook niet.

Op 24 april 2021 21:47:02 schreef knaak:
ik had nog een zelfde printplaat hier liggen daar werkt de deur wel op en pakt daar ook water mee

Ik begrijp niet goed wat nu eigenlijk aan de hand is.

Ik dacht dat we met de originele print bezig zijn die niet goed wil werken? En dat de print die wel werkt gewoon ter test was?

Over welke print gaat het hier nu?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

gaat om de originele print

heb verder nog niks geprobeerd misschien morgen

Wat zijn de ID versie (software) van beide printen?

Configuratie om zeep geraakt??

het relais met 2 draadjes door verbonden dan gaat de deur open

1. Kun je in de programmeermode de weegsensor uitschakelen?
2. Daarna foutcodes wissen
3. Verifiëren dat de fouten werkelijk weg zijn.
4. Terug toestel testen en kijken welke fouten terug komen. Nu zou de f64 weg moeten zijn.
5. Kun je de actuele ntc temperatuur uitlezen?
6. Zoals beeldbuisje reeds suggereerde kan het ntc circuit defect zijn op de print. Dan gaat idd de deur niet open.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ah. Dat is een 10 ohm weerstandje. Geweest....

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Deze klem loopt naar de voorste print. Staat bij: tür, deur dus. Hopelijk gaat het daarmee wel want dat rookt natuurlijk op met een reden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

print ingebouwd maar deur gaat nog niet open

als je de deur vergrendeld nu hoor je een piepend geluid bij de print off bij de besturing

was voor de tijd niet dat geluid

[Bericht gewijzigd door knaak op zondag 2 mei 2021 16:06:39 (41%)

Is de transistor ervoor nog OK??

Om dit op te lossen ga je al diep in de elektronica moeten duiken. Langs deze weg gaat dat moeilijk worden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?