Miele W3923 print was dood ELP262F

Op 28 april 2021 11:01:38 schreef knaak:
hij komt alleen met foutcode f2 en f64 naar 5 min

F64 verwijst naar de 3d sensor die niet in dit model lijkt te zitten.
In dat geval gebeurd precies zoals ik in de posting hierboven beschrijf.

Heb heel dit topic eens diagonaal gelezen.
Ik heb volgens mij nog nergens gelezen dat in de nieuwe sturing de optiecodes nagekeken zijn via programmeer modus.

Als daar de optie stoom en weegsensor ingeprogrammeerd staan dan krijg je resp. F2 en F64. Als hij dan nog eens op ventielen ivp waterwisselaar staat, krijg je er geen water in ook niet.

Op 24 april 2021 21:47:02 schreef knaak:
ik had nog een zelfde printplaat hier liggen daar werkt de deur wel op en pakt daar ook water mee

Ik begrijp niet goed wat nu eigenlijk aan de hand is.

Ik dacht dat we met de originele print bezig zijn die niet goed wil werken? En dat de print die wel werkt gewoon ter test was?

Over welke print gaat het hier nu?

When you're tired, nap at the botom of your ladder, if you get caught, the boss will think you fell

gaat om de originele print

heb verder nog niks geprobeerd misschien morgen

Wat zijn de ID versie (software) van beide printen?

Configuratie om zeep geraakt??

het relais met 2 draadjes door verbonden dan gaat de deur open

1. Kun je in de programmeermode de weegsensor uitschakelen?
2. Daarna foutcodes wissen
3. Verifiëren dat de fouten werkelijk weg zijn.
4. Terug toestel testen en kijken welke fouten terug komen. Nu zou de f64 weg moeten zijn.
5. Kun je de actuele ntc temperatuur uitlezen?
6. Zoals beeldbuisje reeds suggereerde kan het ntc circuit defect zijn op de print. Dan gaat idd de deur niet open.

When you're tired, nap at the botom of your ladder, if you get caught, the boss will think you fell

Ah. Dat is een 10 ohm weerstandje. Geweest....

Deze klem loopt naar de voorste print. Staat bij: tür, deur dus. Hopelijk gaat het daarmee wel want dat rookt natuurlijk op met een reden.

print ingebouwd maar deur gaat nog niet open

als je de deur vergrendeld nu hoor je een piepend geluid bij de print off bij de besturing

was voor de tijd niet dat geluid

[Bericht gewijzigd door knaak op 2 mei 2021 16:06:39 (41%)]

Is de transistor ervoor nog OK??

Om dit op te lossen ga je al diep in de elektronica moeten duiken. Langs deze weg gaat dat moeilijk worden.

Euh, die byg is een diode...
Eerder die grote 2 dingen rechts van de 10ohm (100)

Zoals ik reeds eerder schreef gaat alles naar dat complex netwerk van transistors.

hallo EricN heb jij schema van deze print

als jij hem heb zou je hem willen delen met mij

Van mieleprinten zijn geen schema's. Het enige wat voor handen is is een schema van de ganse machine. Uit nieuwsgierigheid: als je het verschil niet kent tss diode en transistor, wat zou je dan met een schema doen?

denk dat deze kapot is want die meet sluiting

maar wat is de waarde 702 staat er op

702 is dacht ik een FET 1N7002??

Dat zou een fet zijn
http://www.s-manuals.com/pdf/datasheet/2/n/2n7000_2n7002_ndf7000a_nds7…

Duidt er toch op dat de knal groot en diep doorgedrongen moet geweest zijn.

[Bericht gewijzigd door EricN op 4 mei 2021 19:17:30 (27%)]

Op 29 april 2021 21:12:20 schreef Beeldbuisje:
Heb heel dit topic eens diagonaal gelezen.
Ik heb volgens mij nog nergens gelezen dat in de nieuwe sturing de optiecodes nagekeken zijn via programmeer modus.

Als daar de optie stoom en weegsensor ingeprogrammeerd staan dan krijg je resp. F2 en F64. Als hij dan nog eens op ventielen ivp waterwisselaar staat, krijg je er geen water in ook niet.

Je verteld precies waar ik naar doelde, maar dat kreeg ik niet echt duidelijk.

Die donorprint was toch maar tijdelijk ter test? Niet relevant in betrekking tot instellingen?

702 FET 1N7002 vervangen

en de print werkt weer

deur gaat weer open en hij pakt ook weer water

heey... leuk foutje!! Maar ja er was eea verbrand natuurlijk in de buurt...