Verbrande oplaadkabel voor iPhone 7

EricP

mét CE

En vooral : feedback publiceren, liefst met foto's, op een manier en plaats dat zoveel mogelijk potentiele klanten dat te zien krijgen.

Goed plan! Een bedrijf aan de schandpaal nagelen terwijl er feitelijk niks aan de hand is, buiten dat een artikel wat ze geleverd hebben snel overleden is.
Als ze je nou volkomen laten zitten: ik kan mee. Als ze het probleempje oplossen: waar z**k je nog over?

bprosman

Golden Member

Het kabeltje van die oortjes van appel zijn ook en ellende. Het is beslist niet stress bestendig. Het plugje buigt snel en dan werken het schakelaartje en het microfoontje niet meer. Mogelijk ook draadbreuken elders bij het schakelaatje en of het koppelstukje voor links/rechts.

Sinds de iPhone 7 (we zitten nu op 12) zit er al geen plug meer op voor een draadje. Apple oortjes zijn draadloos tegenwoordig.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
joopv

Golden Member

Op 27 april 2021 14:26:24 schreef Tidak Ada:
Gebeurt dat dan niet ook bij Androïd ? Want ook die micro USB'tjes kunnen verstoppen

Ja, ik ben nog op zoek naar een superdun messing of staaldraadje van minder dan 0,2mm. Dat heb je nodig om een micro usb schoon te peuteren.

Gelukkig zijn de bouwmarkten weer open. Ik ga zo maar eens op zoek naar een busje perslucht, kijken of het daarmee lukt. Die prut lospeuteren geeft kans op beschadiging van de contacten.

Tidak Ada

Golden Member

Ha Joop,
Heb je al aan een desoldeerpomje gedacht? Schoot me ineens te binnen; ik ga het ook eens proberen, maar ik ben bang dat het bij mij toch te vast zit. Dat soldeerpompje lijkt mij beter dan perslucht voor prut die aangestampt is. Je weet nooit of je geen kortsluiting maakt en dan zit je van de regen in de drup.
Metaal zou ik niet gebruiken om te peuteren, Jordan heeft mooie nylon tandenstokers met aan één kant ook nog een soort visgraat-kwastje. Hout moet je voorzichtig mee zijn omdat het puntje af kan breken.

Overigens heb ik ook nog problemen met mijn Apple oortjes: De roostertjes met fijne gaatjes slibben dicht met oorsmeer en huidschilfertjes (Is fysiologisch en normaal) en dan wordt het geluid behoorlijk gedempt.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 28 april 2021 13:17:25 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Kruimel

Golden Member

Op 28 april 2021 12:27:11 schreef joopv:
[...]
Ja, ik ben nog op zoek naar een superdun messing of staaldraadje van minder dan 0,2mm. Dat heb je nodig om een micro usb schoon te peuteren.

Meestal pak ik een pincet met een fijne punt en grabbel in dat brede stuk en kan de pluis er meestal in één keer uit trekken. Volgens mij zit de blokkade meestal in het brede deel.

Gelukkig zijn de bouwmarkten weer open. Ik ga zo maar eens op zoek naar een busje perslucht, kijken of het daarmee lukt. Die prut lospeuteren geeft kans op beschadiging van de contacten.

Action heeft ook goedkope perslucht, goedkoper dan de bouwmarkten waar ik ben geweest in elk geval.

Ik weet niet of mensen het weten maar die perslucht busje zijn echt super slecht voor milieu!
Schijnen net zoveel co2 uit te stoten dan een enkeltje Barcelona met vliegtuig. Dus stop met gebruik van die dingen. Ze zijn toch heel snel leeg.
Ik gebruik ze niet meer, er zijn betere oplossingen.
Voor grove werk heb ik een mini bladblazer ding van de action.
Perfect voor bv pc schoon te blazen.
Maar we raken of topic ik ben nog steeds benieuwd naar foto's van het probleem.
Natuurlijk is het niet leuk dat hij defect gaat maar er wordt wel meteen erg hard geroepenz ben ik mee eens.

[Bericht gewijzigd door brains op woensdag 28 april 2021 20:09:24 (20%)

Tidak Ada

Golden Member

Op 28 april 2021 11:14:35 schreef bprosman:
[...]
Sinds de iPhone 7 (we zitten nu op 12) zit er al geen plug meer op voor een draadje. Apple oortjes zijn draadloos tegenwoordig.

Die kosten wél ruim 7× zoveel als bedraade oortjes en je kunt er maar een beperkte tijd achtereen mee luisteren. Bovendien, geen afstandsbediening, dacht ik.
Koop jij trouwens om de twee jaar een nieuwe iPhone van >>€ 700,- ?

Ik heb dergelijke oortjes en die beginnen bij het leegraken te tetteren dat je accu leeg raakt en lichtflitsen af te geven dat je moet docken. Leuk voor een disco, maar niet voor rustig luisteren in bed. Je zit gelijk overeind :(
Is me ooit midden in de nacht overkomen, nadat ik tijdens het luisteren naar een podcast in slaap was gevallen. (M'n telefoon lag overigens op het potkastje >:) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 april 2021 14:26:24 schreef Tidak Ada:
Gebeurt dat dan niet ook bij Androïd ? Want ook die micro USB'tjes kunnen verstoppen

Mijn Android had een kabel die er vanzelf uitviel. Daarentegen laad die 's nachts op met een gereduceerd vermogen. Als ik hem om 22u aan de lader hang is hij pas vol 5 minuten voordat de wekker gaat.
Bij deze telefoon was het dan ook stof in de telefoonkant van de USB verbinding waardoor de stekker er steeds uit viel.

Tidak Ada

Golden Member

Op 28 april 2021 12:27:11 schreef joopv:
[...]
Ja, ik ben nog op zoek naar een superdun messing of staaldraadje van minder dan 0,2mm. Dat heb je nodig om een micro usb schoon te peuteren.

[.....]

Heb het bij mij geprobeerd, maar he zit te vast of mijn pompje heeft onvoldoende vacuüm.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †