Philips LCD met grote afwijkende streep

Patient: Philips lc420w02-slb1, 42PF3331/10
Symptoom: grote streep met afwijkende kleur.

Nu is dit specifieke probleem ongetwijfeld al besproken hier, maar ik kan het niet vinden met de zoekmachine.

Iemand enig idee of dit nog te redden is, en zo ja waar ik moet zoeken? Ik heb het monster al open gemaakt en heel voorzichtig de 2 bandkabels naar het paneel los genomen en terug geplaatst, maar dat heeft niets veranderd.

Aangezien het één kleur betreft, en de horizontale scheiding zeer scherp is, leek het backlight me geen logische verdachte.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op zondag 25 april 2021 22:03:19 (12%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Lijkt op een beeldscherm probleem, sommige toestellen hebben zoals ik ze noem "side COF's", omdat het precies 1/3 van het beeldscherm is vermoed ik dat daar een defect in zit.

Ok, maar is het dan logisch dat de kleur links onderin dan wel lijkt te kloppen?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Yep, dat klopt... Als het goed is zit de COF links op scherm.. Helaas niets meer aan te doen voor ons "hobbyisten" zonder bonding machine van 10.000 euro's