Schema voor tv Philips 32PFK5300/12? (geen beeld)

Beste mensen,

Ik heb hier een TV die geen beeld meer geeft, een Philips 32PFK5300/12.
Op basis van de LED aan de voorkant heb ik het idee dat hij wel aan- en uitschakelt met de afstandsbediening.
De voeding produceert ook netjes 12V (het 5V voedings is niet bestukt).
Maar ik meet geen spanning op LED+ en LED-.

Iemand iets van een schema of service manual? Of een goede tip?

Bedankt!

(Of het geluid het wel of niet doet, vind ik lastig om te zeggen. Vroeger hoorde je gewoon 'white noise' maar als ik nu een bron aansluit moet ik hem selecteren via een menu, wat bijna niet mogelijk is zonder beeld)

Ik had nog een LED test kastje liggen om de LED strips te testen, die zet er zelfs tot 300 V op want ziet geen stroom lopen.
Is conclusie dat LED strips defect zijn,en dat voeding misschien gewoon goed is?

Merkt de voeding van de tv gelijk dat er geen stroom door de LED strips wilt gaan, en wordt daarom de spanning naar 0 V gezet? Moet dan wel heeeel snel gaan, want op mijn meter zie ik dat niet.
(heb nog niet zo veel ervaring met hedendaagse TV's)

vergeten

Golden Member

Wel eens van google gehoord? :)
https://www.manualslib.com/manual/1799603/Philips-32pfh5300.html#produ…

Er staat geen schema van de PSU in, is een "blackbox" dat wordt in zijn geheel vervangen. https://www.plasma-lcd-led-onderdelen.nl/a-46678561/voedingsbord-phili…

[Bericht gewijzigd door vergeten op maandag 26 april 2021 16:42:49 (23%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Controleer ook even of de diodes goed zijn op de voedingsprint. Ik weet dat sommige types(geen idee meer welke)kapotte diodes hadden. Ze waren onderbroken of kortgesloten. Meestal ging het om 1 diode en het vervangen zorgde dat de tv het weer deed.

Nou zeg, ik had de servicemanual van de "...PFH..." inderdaad ook gezien, maar niet van de "...PFK...": maar dit blijkt dezelde manual te zijn :-)

Bedankt :-)

Alle diodes had ik inderdaad al gecheckt, zijn allemaal goed. De zekeringen ook.

Op pagina 38/39 zie ik toch wel het schema van de voeding staan.

De +18V en +12V in het schema van de LED driver (p. 39) zijn in elk geval aanwezig.

[Bericht gewijzigd door Roland11 op maandag 26 april 2021 17:00:48 (12%)

Ik heb eenzelfde TV met zelfde fout... LED driver IC is bedankt, alle spanningen zijn er ook voorwaardes om verlichting te moeten geven

Op 26 april 2021 19:14:16 schreef smd:
"LED driver IC is bedankt

Wat bedoel je daar precies mee?

Ik neem aan dat bij mij de LED strips 'door' zijn. De LCD tester laat geen stroom lopen naar het aanziet.
Toch vind ik het raar dat ik dan geen spanning meet op de VLED+ en VLED- op de power supply.
Je zou zeggen: ook als er geen stroom loopt zal de tv in elk geval proberen om stroom te laten lopen, door deze spanning aan te leggen.

Heb exact het zelfde gehad met een 32PFS6402 daar zit nagenoeg het zelfde backlight circuit in,en inderdaad meet je geen spanning op de backlight aansluiting op het voedingsmodule.
Echter deze schakeling is zo ontworpen dat hij pas werkt bij voldoende belasting.
Heb tussen de aansluitingen Led 1 en 2 toen een vermogens weerstand aangesloten van 33 ohm. En ja dan werkt de backlight driver wel!

Daarna panel geopend en bleken de led strips onderbroken, zoals verwacht. Ledstrips vervangen en weer beeld.
Misschien heb je hier iets aan.

Gr Jan

@BC547A: he, praktische tip, bedankt!
Heb net even hetzelfde gedaan (33 Ohm, 30 W): nu meet ik inderdaad spanning, gaat een beetje heen en weer tussen 17 V en 35 V.
Maar niet te lang doorgegaan, weerstanden werden al warm ;-)

Nou, daarmee is het bewijs rond: voeding ok, LED strips defekt.

Iedereen bedankt!

De backlights van Aliexpress zijn binnengekomen en gemonteerd: werkt weer als vanouds! :-)

Maar ik moet zeggen, ik vind het wel een nogal bewerkelijk en precair karwei. Nu ging het nog wel omdat het een 32" scherm was. Maar of ik dit nog aandurf bij een 50" scherm?

Bij het demonteren lukt het nog wel om het scherm plat op de tafel te laten liggen, dus de TV op tafel met de achterkant naar boven.
Maar bij het weer in elkaar zetten van de TV is het toch wel het gemakkelijkste om de TV om te draaien en het scherm er van boven op te leggen, om de metalen uitsteekstel goed in de gaten van de lagen kunststof (diffuser, reflector sheet etc.) te laten vallen).
Ben toch bang dat ik een groot scherm dan laat barsten onder het eigen gewicht als ik die probeer er weer op te leggen...

Plat op scherm leggen en vanaf achterzijde losnemen, gebeurt er niets met het scherm!!