Spanning naar UV lamp vijver

Boosdoener zat idd in de voet.
Starter lijkt verbrand. Ding is net een jaat oud en volgens mn logo 582 uur gebruikt in 192 starts
Compleet nw vsa plus voet erop en nu werkt alles weer.

[Bericht gewijzigd door shue op dinsdag 27 april 2021 17:10:17 (31%)

Arco

Special Member

Als 'ie al lange tijd alleen heeft staan gloeien, dan kon dat de levensduur wel eens flink bekorten. (daar zijn ze niet op berekend)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel

Golden Member

Hij ziet er niet stuk uit, als de beide pinnen zijn vastgelast verwacht je hetgeen je nu zag, deze starter lijkt op het oog onbeschadigd. Deze is bijvoorbeeld nog ongebruikt:

Vaak zit er een ondoorzichtige coating op, maar dat zegt zo ver ik weet niet altijd of hij stuk is.

Arco

Special Member

Condensatortje erover kan ook sluiting hebben...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel

Golden Member

Dat zou idd kunnen, niet eens aan gedacht. Ik heb het nog nooit gezien, maar dan is je reparatie makkelijk. Een hele starter is gelukkig niet duur.

de lamp is stuk gegaan, ding heeft toen een dag staan pingelen, starter dood. voor je dat merkt is het allang te laat. ik zou gezien jouw vsa in een kast hangt, een evsa toepassen hier. scheelt op de levensduur van de lamp. starten is slecht, en zeker in circulerend koud water hangende, zal het starten niet meteen gaan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer