Ik vind het een beetje raar dat al die dingen hetzelfde geheugen probleem hebben en dat bij al die dingen is geprutst met de batterij.
Heeft de TS wel een nieuwe batterij geplaatst met de juiste spanning? Batterijen kunnen hetzelfde model hebben maar toch een andere spanning. Oude modellen ram geheugen hadden een vrij hoge spanning nodig. Soms wel 4,5 volt om de geheugens in tact te houden. Een 3,7 volt kan dan net te weinig zijn hetgeen het wispelturige geheugen verlies gedrag kan verklaren.
Dus wat voor batterij heeft de TS geplaatst. En misschien moet de TS een nieuwe batterij van het juiste type plaatsen.
Add: Als de info wordt bewaard in het 32K rammetje dan heeft die gewoon echt 4,5 volt nodig.
Zie onderstaand uittreksel van de datasheet:

Ik vind correct taalgebruik een must, maar om dan een half draadje over taalgezever te laten gaan is wel weer behoorlijk vermoeiend. Je moet dan hoop scrollen door allemaal taalflauwekul om nog eens een elektrotechnische reactie van iemand terug te vinden. Iemand corrigeren omdat maten een eenheden verkeerd gebruikt worden of andere foute technische kreten te corrigeren is OK. Maar hele discussies over hoe het in woordenboekjes zou moeten staan heeft mijn inziens vrij weinig met elektronica te maken.