Digicorder Humax IRHD-C

EDIT: Kan idd toch wat jij zegt. Dit ander ID zit een een ander NIT, die dan naar een andere programmainhoud verwijst die geen versleutelde kanalen bevat.

Op 2 mei 2021 08:27:55 schreef MGP:
[...]
Dat is voor een TV met een Telenet CI+ kaartje volgens hun website en dat heeft de TS niet.

Waarom dat verschil? Een TV met CI+ module kan ook onversleutelde kanalen decoderen en als dat waar is betekent dit dat Telenet kanalen moet opofferen om onversleutelde programam’s te verzenden. Kan uiteraard altijd maar lijkt mij raar.

Zowel een Telenet Digibox, TV met CI+ Kaart of om het even welke DVB-C ontvanger halen die programma informatie uit een MPEG stream die op een bepaalde frequentie zit. In die MPEG stream zit een NIT waarin een netwerk ID zit om te vertellen dat het om Telenet gaat omdat het in theorie mogelijk is dat er meerdere programma aanbieders op die kabel zitten. Die NIT verwijst dan verder naar de volledige programmering van al die MPEG streams op die kabel.

Vandaar dat die box de frequentie en die ID moet weten. Bij een Telenet Digibox zit dat gewoon op voorhand geprogrameerd en is dit dus wat eenvoudiger. Daarmee weet de TS nog niet hoe hij dat moet instellen op die box natuurlijk.

Op 2 mei 2021 09:30:42 schreef New Beetle:
... Daarmee weet de TS nog niet hoe hij dat moet instellen op die box natuurlijk.

Als het met bovenstaande info niet lukt dan heeft hij een groot probleem want dan heeft het niks meer met instellingen te maken maar met comptabiliteit.

LDmicro user.
Sine

Moderator

Als de TS die ontvanger niet via telenet besteld heeft kon dat zomaar eens niet werken.

Er zal iets van identificatie bij telenet bekend moeten zijn, anders zou je elke willekeurige doos aan het kabelnet kunnen knopen.

bprosman

Golden Member

Op 2 mei 2021 10:35:20 schreef Sine:
Als de TS die ontvanger niet via telenet besteld heeft kon dat zomaar eens niet werken.

Er zal iets van identificatie bij telenet bekend moeten zijn, anders zou je elke willekeurige doos aan het kabelnet kunnen knopen.

Van de Humax site :
Digitale DVB-C radiotuner voor ontvangst van alle vrije DVB-C radiozenders op de kabel. Speciaal geschikt voor o.a. Ziggo, Caiway, DELTA, Kabelnoord en Telenet (België)
Bij Ziggo kan dat ook, identificatie (kaart) is alleen nodig als je iets van "pluspakketten" hebt, voor de "normale zenders" niet nodig.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Nu Zondag weer eens geprobeerd blijft het zelfde herhalen
Helaas het ingevulde netwerknummer (netwerk id ) is niet gevonden dit word
maar herhaald.
Ik heb alles al geprobeerd maar het blijft het zelfde geven.
Nu heb ik verder gaan gaan vragen en het schijnt dat krevel wel een digicorder heeft die veel beter is en waar dat wel mede gaat.
Rapperder

Op 2 mei 2021 12:15:51 schreef Rapperder:
..
Nu heb ik verder gaan gaan vragen en het schijnt dat krevel wel een digicorder heeft die veel beter is en waar dat wel mede gaat.

Wat is dat nu? ga je nu weer een risico nemen?
Veel kanalen zul je niet kunnen ontvangen laat staan opnemen.

LDmicro user.

het toestel waar dat wel mede gaat is een Quantis QE420 heeft men mij verteld ik ga dat eens googelen .

Op 2 mei 2021 10:21:23 schreef MGP:
[...]
Als het met bovenstaande info niet lukt dan heeft hij een groot probleem want dan heeft het niks meer met instellingen te maken maar met comptabiliteit.

In veel landen hoef je dat zelfs niet eens te proberen, daar is het ofwel de box van de kabelmaatschappij ofwel geen TV kijken. CI modules en off-the-shelf DVB-C ontvangers, vergeet dat maar. 3 TV’s 3x betalen.

[Bericht gewijzigd door New Beetle op 2 mei 2021 12:53:27 (29%)]

bprosman

Golden Member

Niet in NL in ieder geval , maar die Humax kun je toch een HD op hangen om op te nemen ?

Bij ziggo kun je je televisie gewoon zonder kaartje aan de kabel hangen hoor,
Je hebt echter dan alleen toegang tot de niet gecodeerde digitale zenders (stuk of 15 in sd kwaliteit)
Voor hd is het inderdaad 3x tv = 3x betalen

Hebben die telenet niet zo'n monteur aan huis service?

Op 2 mei 2021 12:34:13 schreef Rapperder:
het toestel waar dat wel mede gaat is een Quantis QE420 heeft men mij verteld ik ga dat eens googelen .

|:( Serieus?

LDmicro user.
bprosman

Golden Member

Voor hd is het inderdaad 3x tv = 3x betalen

Nee hoor , ik heb nog steeds 5 kaarten op mijn naam staan , die kan ik zo weer heractiveren in bijvoorbeeld een Humax uit de kringloop en daarbij mag ik tot 3 apparaten hebben met ingebouwde kaart.

Je hebt echter dan alleen toegang tot de niet gecodeerde digitale zenders (stuk of 15 in sd kwaliteit)

Meer zal TS er analoog ook niet gehad hebben.

[Bericht gewijzigd door bprosman op 2 mei 2021 13:40:10 (25%)]

Sine

Moderator

Op 2 mei 2021 12:34:13 schreef Rapperder:

Bel nou gewoon met telenet, die kunnen je vertellen wat wel en niet kan.

Met die Quantis kan het zondermeer NIET, je krijgt dan alleen de niet gecodeerde zenders door.

CrossFireX

Golden Member

Die Humax zal waarschijnlijk wel kunnen werken, maar je moet ermee naar een Telenet center gaan. Je bent nu namelijk niet geautoriseerd om deze te kunnen gebruiken.

Over de Telefoon gaan ze dit zeker niet doen, je krijgt antwoord om naar een Telenet winkel in de buurt te gaan.

Daar kunnen ze die activeren op hun netwerk, waarna je Humax de juiste signalen en decoder-key krijgt aangeboden. Ze gaan de serialnummers op die decoder allemaal scannen, zodat Telenet weet wie je bent en wat je hebt aangesloten thuis.

Volgens hun om storingen op het netwerk met prutsers te vermijden.
Wat jij nu dus aan het doen bent... Ga dus gewoon naar een Telenet center ermee, je hebt nu ook nog kans dat ze dit type niet eens meer toelaten!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Sine

Moderator

Precies, gewoon een random ontvanger kopen en hopen dat het werkt gaat niet lukken.

Telenet moet weten dat het jouw ontvanger is.

CrossFireX

Golden Member

Ik deel trouwens je mening niet dat Telenet knoeiers zijn, we zijn al meer dan 20 jaar bij Telenet. Nooit problemen gehad met de service, snel en vriendelijk geholpen.

Ik wil je trouwens ook waarschuwen; Een Marokkaans gezin in onze straat was ook aan het knutselen om illegaal Telenet te kunnen kijken.
We hadden in de straat allemaal last van storingen op precies dezelfde tijd. Dat vonden we allemaal vreemd, iedere dag weer hetzelfde.

Een technieker kwam verschillende keren langs om de kastjes in de straten na te zien met een speciaal toestel.
Dat gezin werd opgespoord en staat nu op een zwarte lijst bij Telenet!
Ze zijn er niet meer welkom.

Sine

Moderator

Tja, ervaringen kunnen verschillen natuurlijk.

Maar een ding is zeker, zonder medewerking van Telenet kun je dit niet oplossen / aansluiten.

bprosman

Golden Member

Ik wil je trouwens ook waarschuwen; Een Marokkaans gezin in onze straat was ook aan het knutselen om illegaal Telenet te kunnen kijken.

Hier in NL kun je eigenlijk niet "Illegaal kijken" want je krijgt coax je huis binnen , daar staat signaal op. Betaal je niet schroeven ze je kabel los in het kastje aan het eind van de straat (tenminste hier in Den Bosch) en ik mag ook gewoon een kastje bij de kringloopwinkel halen en aansluiten. Uiteraard krijg ik dan alleen maar de "standaard kanalen".

CrossFireX

Golden Member

Stop dus met knutselen en ga naar een service center in de buurt.
Niet goedgekeurde decoders laat Telenet niet eens toe op hun netwerk.
Ja dat doen ze nu ook bij Telenet, niet-klanten zijn gewoon afgekoppeld van het netwerk.
Een goede zaak, want lange geleden was het schering en inslag met storingen. Nu echt nooit meer of nauwelijks problemen.

Je hebt dus veel kans dat je aangekochte toestellen enkel te gebruiken zijn als een veredelt soort press-papier...

Als je hun geknoei zoals je zegt niet langer wil of tevreden bent, ben je vrij om ergens anders te gaan.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 2 mei 2021 15:28:35 (23%)]

heb telenet al lang buiten gesmeten .6 maanden hebben ze nodig gehad om de boel werkend te krijgen. heeft nooit deftig gewerkt geen 1 van die techniekers kreeg het klaar .op een gegeven moment stonden ze met 4 man in huis .en ik maar rekeningen betalen voor geknoei en geen beeld.

CrossFireX

Golden Member

Tja, precies zoals Sine zegt smaken kunnen verschillen...
Maar dat is volledig off-topic trouwens.

maartenbakker

Special Member

Dat heeft natuurlijk niets met smaak te maken. 4 man over de vloer en niet werken, is een objectief feit. Blijft wel dat er ook veel goed zal gaan. Zo werkt het in Nederland ook.

Een probleem is dat een enkele maatschappij vrijwel het monopolie heeft op DVB-C. Je zult het ermee moeten doen. Dat is niet persé bevorderlijk voor de kwaliteit, hoewel overstappen naar IPTV voor veel mensen geen grote stap is.

De vraag in dit geval, is of bij Telenet alle zenders achter de decoder zitten. Bij Ziggo in Nederland is dat namelijk niet het geval. Je kunt het complete basispakket ontvangen zonder CI en kaartje. Er hoeft (kan) dus ook niets vrijgegeven te worden om met een willekeurige aangesloten DVB-C ontvanger TV te kijken.

www.deficientie.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
CrossFireX

Golden Member

Bij geen enkele provider van die diensten is het allemaal goed of slecht.
Voor specifieke klachten over Telenet, daar zijn andere Fora voor.

Maar on-topic; Het zal voor de TS Rapperder gaan als hij gewoon naar een service center gaat.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 2 mei 2021 16:24:13 (27%)]

bij een service center gaan ze hem NIET HELPEN . Die werken alleen met de ingebakken eigen rommel.het enige wat hij kan doen en moet doen om beeld te krijgen is een digicoder kopen of huren en hij zal wel beeld hebben.MET de nodige MISERIE achter af.

CrossFireX

Golden Member