Relais 16A

Arco

Special Member

Sommigen hebben een extra gaatje (a.h.w. 'voorgeopend' in de fabriek)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wow. Daar ga ik eens op letten. Dat valt al een pak minder op.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Idd, in deze 2 modellen zijn alvast gaatjes gemaakt.

Op de 2de close up zie je het beter

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Is ook wel logisch dat droogkasten dampen, viltafdichtingen zijn zeker niet vocht dicht... Maar condensdrogers hebben het meer dan warmtepomp drogers daar de lucht ook heter word...

meer hitte is ook eerder verdampen van dat vocht, en een compressorsysteem in een stoffabriek als een wasdroger is gewoon stom ontwerp. roosters gaan dichtzitten en dat systeem heeft nogal levensduurverkorting als het koelsysteem steeds te warm wordt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De hoeveelheid stof en vochtverlies inwendig is afhankelijk van de verstopping in de luchtcirculatie.
Bij wp drogers los ik dat bij residivisten op door achteraan een klein luchtverlies te maken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kan je dat nader verklaren en waarom??

Als je droogkasten tegen komt waarvan de filters chronisch verstopt gezeten hebben dan krijg je dit resultaat: zie foto.
Dit stof komt van tss de voorste feuter. In een droogkast komt een "lek" niet alleen met stof maar ook met vocht gepaard. Als je het deksel vooraan een beetje opligt en daar een stuk glas aanbrengt (latje van een kachelruit gebruik ik) Dan zie je dat fel aandampen. Daar zit dus ook de print. Bij een correct herstelde droogkast is dat niet of nauwelijks. Als je dan een onderdruk aanbrengt op de trommel mindert dit vochtverlies aanzienlijk. Bij klanten waarvan ik weet dat goede raad niet gaat helpen en waar de droogkast goed vrij staat (zodat eventueelvochtverlies geen schade veroorzaakt) zorg ik voor deze onderdruk. Bij warmtepompdrogers bedoel ik!
Het is een gesloten luchtsysteem dus eigenlijk kan er normaal geen verlies optreden maar toch wijst de praktijk anders uit. De lucht die na de ventilator komt is droge lucht (net de verdamper en condensor gepasseerd) dus bovenaan aan de achtertunnelplaat plaats ik tss 1 (of2) vijsjes een rondsel waardoor de plaat licht open staat en een beetje lucht verliest. Plaats je nu het glasje terug dan is het vochtverlies plots veel minder. Een luchtverlies zorgt ervoor dat er elders lucht terug aangezogen moet worden. Onderdruk dus. De voorste feurter is de grootste verliespost waardoor het stof en vochtverlies betert.
Enfin. Mijn experimenten hebben dat uitgewezen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kan je mij een foto van je modificatie geven??

Ai, moet ik dan eerst een patentaanvraag doen? Hahaha.
Nogmaals, bij hardleerse recidivisten hé.
Ook niet bij condensatiegevallen aangezien er te veel vocht vanaf komt.
Gewoon heel basic een rondsel (bovenaan) tss achterplaat (luchtduct) en chassis. Hierdoor voel je lichtjes wat lucht ontsnappen gezien de ventilator zich daaronder bevindt en luchtdruk die kant op stuurt. Heel basic hoor.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 8 mei 2021 19:34:16 (40%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Chinezen hebben hun belofte nagekomen.
Edit
Nieuw relais open gemaakt. Geen enkel spoor van namaak. Nauwkeurig onderzocht op details en deze zijn identiek. Buiten de aansluiting die maar met 1 pin is maar dat is correct gezien het zulk model is.

Toestel ondertussen 3x getest met volle lading natte was

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 18 mei 2021 14:31:02 (11%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Jahoor is niet altijd kommer en kwel hoor...

Ter info: Ik kwam vandaag een relais tegen waarvan de seal nog gesloten was. Geen goed idee blijkt. Helemaal opgeroest inwendig hoewel in het toestel zelf geen vochtprobleem was.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ter info: Ik kwam vandaag een relais tegen waarvan de seal nog gesloten was. Geen goed idee blijkt. Helemaal opgeroest inwendig hoewel in het toestel zelf geen vochtprobleem was.

Oei. Editknoeiwerk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Seal zit er alleen op om te voorkomen dat er allerlei ongewenste vloeistoffen en dampen inkomen tijdens solderen en reinigen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een nalatigheid van de printenfabricage boer dan in dit geval?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Soms laten ze de seal expres zitten, als men verwacht dat de omgeving waarin het relais moet werken veel schadelijke stoffen bevat (afweging)
In dit geval lijkt me dat relais gewoon geassembleerd in een veel te vochtige omgeving. Zeker met roest-terwijl-U-wacht metaal geen goede combinatie... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De roestaanslag is een gevolg van vele vlammen dat relais gedaan heeft.. Geen vocht hoor.. Heb wel eens in het verleden apparatuur gezien uit een boot met veel roetschade ( Na een brand in kombuis door defecte koelkast), na een paar weken gaan alle printsporen en metaal gewoon roesten.. Stond in droge ruimte.. roet is erg aggressief..