Ik heb dezelfde accu volgens mij*. En die is van begin 90'er jaren. Heel grote kans dat die gewoon stuk is (NiCd cellen zitten er (bij mij) in).
Accu is heel slecht te openen (volgens mij verlijmd) maar de twee metalen aansluitstrips zijn domweg de PLUS en de MIN van de tien NiCd accu's die in serie zijn geschakeld.
Als je een auto-accu lader hebt en wat wilt prutsen, kun je die auto-accu lader met een 12V lampje in serie, op de boormachine accu zetten. Als het lampje aan blijft en fel brand is de accu gewoon stuk. Als je een flitsje ziet of het lampje niets doet, kun je dat een uur aangesloten laten en dan kijken of de accu iets doet in de boormachine. De accu zal niet vol zijn, maar zou wel weer teken van leven moeten geven.
De lader zal vermoedelijk ook makkelijk te meten zijn: met je multimeter gewoon op de twee contacten meten en de meter op DC voltage zetten. Dan zou je waarschijnlijk iets van 15V moeten meten.
Mijn lader is gebouwd met een seriecondensator i.p.v. een trafootje zoals bij jou, dus dit kan ik niet zelf nameten.
Als je iets van mijn uitleg hierboven niet begrijpt (zoals waar je de meetpennen van de multimeter in moet stoppen...), dan maken we nog een wat beter instructie. Kon zo snel geen kant-en-klare plaatjes vinden om bij te voegen.
* Schitterende Skil klop-boormachine van een kilo of 5 Erg draagbaar... Maar ook onverwoestbaar!