PWM LED dimbare voeding suggesties?

Ik ben al heel de avond op zoek naar een voeding voor een ledstrip (max 20W).
Ik wil een bestaande voeding vervangen door een dimbare zonder de ledstrips (24V) te moeten demonteren.

Lastig is dat de bestaande powersupply ook klein van afmetingen is.
Ik kom altijd op Meanwell uit, en ik wil zeker een betrouwbare, maar deze is net iets te dik vrees ik.

https://www.meanwellusa.com/productPdf.aspx?i=236#1

Die lijkt perfect, maar is voor 40W en ik heb echt geen 20W nodig. Daarmee kan het ook kleiner van formaat denk ik.

De bedoeling is om de huidige schakelaar te vervangen door standaard 230V inbouwdimmer, en dat ik aan de verlichting enkel de powersupply vervang (wegens slecht toegankelijke ledstrip).

Enige suggestie voor dergelijke powersupply die niet al te groot van afmetingen is? Mag ook wat meer kosten als die maar betrouwbaar is.

Dank jullie alvast.

Een voeding begint meestal met gelijkrichting en afvlakken. Dat kan je niet meer makkelijk dimmen. IK denk dat je het "standaard inbouwdimmer" idee moet laten varen en gewoon in de 24V gaan dimmen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De led voeding uit de link kun je niet koppelen via een standaard dimmer. Die moet rechtstreeks op de 220VAC, eventueel via een schakelaar.

Dimmen doet die dan via een aparte aansluiting met een potmeter (0-10V) of een PWM signaal. En daarmee wordt de PWM sturing naar de LED-strip ingesteld.

Eigenlijk dus een veel beter systeem. Maar niet geschikt voor een 'standaard dimmer'.

PS:
Deze is een maatje kleiner :
https://eu.mouser.com/ProductDetail/MEAN-WELL/IDLV-25-24?qs=W0yvOO0ixf…

[Bericht gewijzigd door deKees op zondag 9 mei 2021 11:31:27 (14%)

Ha woeps.. schijnbaar zat ik er naast :-)

Wat ik dus wil is een "voorschakelapparaat" (voeding dus?) die ik tussen een gewone dimmer en een ledstrip kan plaatsen en waarvoor ik de ledstrip niet hoef te verwijderen.

De voeding moet dus de dimmer volgen en een PWM signaal, of een spanningsregeling zijn.

Dus => bestaande dimmer => nieuwe voeding => bestaande ledstrips = dimbaar licht.
Dat wil ik bekomen.

Een gewone PWM dimmer met potentiometer kan ik zelf wel bouwen, maar dan moet ik die mee aan die ledstrip inbouwen... en daar wil ik niets aan toevoegen (zie vorige posts).

Ik apprecieer alle suggesties!

Op 9 mei 2021 23:40:46 schreef MJU:
Ha woeps.. schijnbaar zat ik er naast :-)

Wat ik dus wil is een "voorschakelapparaat" (voeding dus?) die ik tussen een gewone dimmer en een ledstrip kan plaatsen en waarvoor ik de ledstrip niet hoef te verwijderen.

De voeding moet dus de dimmer volgen en een PWM signaal, of een spanningsregeling zijn.

Dus => bestaande dimmer => nieuwe voeding => bestaande ledstrips = dimbaar licht.
Dat wil ik bekomen.

Een gewone PWM dimmer met potentiometer kan ik zelf wel bouwen, maar dan moet ik die mee aan die ledstrip inbouwen... en daar wil ik niets aan toevoegen (zie vorige posts).

Ik apprecieer alle suggesties!

De 'nieuwe voeding' zal je zelf moeten ontwerpen en bouwen, want die bestaat niet. Ook de dimmer zelf zal problemen opleveren, want die is ontworpen voor laten we zeggen 60 Watt gloeilampjes en je ledjes zullen veel minder vermogen opnemen. Parallel aan je 'nieuwe voeding' zal je een 60W gloeilamp oid moeten opnemen om de dimmer te foppen. Overigens is een gewone dimmer ongeschikt om transformatoren of andere inductieve lasten te dimmen.

Deze lijkt me wel in de buurt te komen?
https://www.led-gigant.nl/product/led-voeding-dimbaar-30watt-ftcp30v24…

Schijnbaar werkt die met elke fase afsnijding dimmer?

Slechte website. Zit vol fouten.

Fase afsnijding kan wel kloppen, maar dat gaat niet met een triac dimmer. Die kunnen dat niet.

En een 24V voeding met 12VDC uitgangsspanning vind ik ook opmerkelijk.

Maar verder lijkt het wel te kloppen.

Specificaties
24 volt dimbare LED voeding
triac Dimbaar (fase afsnijding)
30 Watt
1,25 Ampere
Materiaal: plastic behuizing
Primair (in): 100–240 V / 50-60 Hz / Max 0.31 A
Secundaire (uit): 12V DC / 1,25 ampere
Beschermingsklasse: IP20
Afmeting: L/H/B: 118 x 17 x 46 mm