Samsung EcoBubble WF70F5E3P4W Storing

De print lijkt op foto dubbelzijdig. Is dat ook zo? Slechte Kontakten zoals die bovenop? Of componenten?

Die bovenop hadden werkelijk op de ganse print slechte solderingen. De eerste had ik ook volledig voor en achter de prut uitgepeuterd en dient nu als vb zodat ik weet waar ik moet zijn.

Beste

Weten jullie toevallig wat de aansluiting van de motor is ?
en wat bedoelen jullie met frequentie motor ?
Dit zijn de fotos van de orginele print die heb ik er netjes uit gehaald en alle soldeerpunten na gesoldeerd maar ook dat resulteerde in zelfde effect

1. dit is een ingegoten print. Kun je uitleggen hoe je de solderingen nagekeken hebt?

2. volgens onze info is dit een frequentie gestuurde module. Je foto is van een gewone module met koolborstelmotor. Dit wil dus zeggen dat onze info mis is en dat waarschijnlijk gewoon de koolborstels van de motor op zijn dus smd zijn eerste raad opvolgen en toestel op zijn linkse zijkant leggen, onderkant open maken en motor nakijken.

3. kun je een foto bijvoegen van het typeplaatje?

En wat foto's van de motor erbij?
Hoe 'oud' is die machine dan wel?

[Bericht gewijzigd door fabrice op 14 mei 2021 21:51:13 (35%)]

Ik heb de print voorzichtig op zijn behuizing gehaald en alle silicone weg gehaald,
Tevens fotos van de motor bijgevoegd en de aansluiting van de motor ?!

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op 15 mei 2021 15:20:48 (12%)]

Is een koolborstel motor. Zijn de koolborstels nog lang genoeg?
Motor al uitgemeten, anker, tacho?

[Bericht gewijzigd door fabrice op 15 mei 2021 15:43:38 (22%)]

Dit zijn ze ! lijkt erop of dat een kant redelijk op is ?
Motor nog niet uitgemeten, Niet zo veel ervaring met motors

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op 15 mei 2021 15:48:32 (35%)]

Ja die bovenste is volledig weg. Hoe oud is de machine dan?
Raar dat er geen foutmelding is.

Het verschil in koolborstel kan op 2 zaken wijzen.
1. De kool zit gewoon wat vast inwendig en is dus niet op.
2. De kool is echt op en dat wil zeggen dat je anker stuk is. Kolen vervangen helpt dan ook maar even. Motor heeft een kortgesloten wikkeling en eet koolborstels op.

Volgens de samsung man die ik aan de telefoon sprak rond 2013.
Kool is gewoon op hij gaat er netjes in en uit,

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op 15 mei 2021 15:57:24 (29%)]

Of een 2eh motor ergens.

8j is al lang voor samsung machine, meeste halen de 5j niet.

[Bericht gewijzigd door fabrice op 15 mei 2021 16:21:23 (74%)]

ik heb nog nooit een anker uitgemeten! waar kan ik daar iets over vinden ?

Niet uitmeten. Daar heb je een speciale tool voor nodig. Een soort v-vormige transformator. Gewoon kijken als hij zwiert op de vonken er vanaf vliegen. Of kapjes in de collector. Of een lokale verkleuring. Ongelijk afgesleten is ook prijs.

Dus mn eerste ingeving was wel juist!! vervang de borstels, draai 2x met lege trommel een volledig wasprogramma, dan is alles weer oK

maus0611

Golden Member

Ik gok ingebrande collector. Anders is die ene borstel niet helemaal weg, toch?

het lipje waar de litze van de borstel aanzit naar binnen buigen, borstel komt dan 2mm naar buiten. dan zien of de motor niet duidelijk vonkt met draaien. zo ja anker gaar. vaak al te zien, 2 lamellen waar de borstel over loopt zijn duidelijk anders van kleur als de anderen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

WAt is nu wijsheid.. borstels vervangen en kijken wat er gebeurd ?

Kijken of borstel gewoon vast zit of op is.

Kijken of collector beschadiging heeft.

[Bericht gewijzigd door EricN op 16 mei 2021 14:19:35 (33%)]

Nope, is een Normaal Samsung verschijnsel daar het geen DC motor is maar een AC motor. Gewoon nieuwe borstels en klaar.. Langzaam in laten draaien en kijk wat er gebeurrt tijdens centrifuge. Veel blauwe vlammen en is het einde motor, niet vaak meegemaakt bij deze types.

Lijkt erop dat hij het weer doet.. nu de vraag voor hoelang

Op 18 mei 2021 13:51:15 schreef ejlvb81:
Lijkt erop dat hij het weer doet.. nu de vraag voor hoelang

Zo maar uit zichzelf, of heb je ook iets vervangen?

Hoi Ejlvb81,

Ik heb hier de WF70F5E5P4W machine staan maar met een defecte trommel (kruis gebroken). Elektronica en de motor werken verder goed.
Als je wat aan de besturing of de motor hebt, je mag hem zo hebben. Wel de hele machine dan hè ;-)

RTFM, dan pas vragen...

Op 18 mei 2021 15:26:25 schreef Brainbox:
[...]
Zo maar uit zichzelf, of heb je ook iets vervangen?

Nee sorry heb de koolborstels vervangen

Nee sorry heb de koolborstels vervangen

Dan zullen die wel weer een aantal jaren mee gaan.

Als je ze langzaam heb laten inslijten, komt het goed. Draai de borstels na een jaar of 3 om...