Victron Centaur Acculader 12 volt 30 Ampere

Hallo

Heb hier een Victron Centaur Acculader 12 volt 30 Ampere
waar een weerstand R123 van verbrand is weet iemand daar de waarde van ?
Zou eventueel ook een schema maar daar zal waarschijnlijk niet aan te komen zijn .
Alvast bedankt.

Je zou contact op kunnen nemen met de serviceafdeling van Victron in Almere. Mogelijk dat zij je aan de waarde of een schema kunnen helpen.
https://www.victronenergy.com/

EricP

mét CE

De laatste keer dat ik ze zelf belde, werd het een kort gesprek: bent U dealer? Nee? Dan wensen wij U nog een fijne dag!

Dat snap ik ook wel. De verkoper is verantwoordelijk voor 'helpdesk geneuzel'.

Die weerstand fikt niet zomaar uit. Dat is een symptoom. Waar zit-ie aan? Dan kun je wellicht ook zo de waarde afleiden.

Op 20 mei 2021 14:31:05 schreef Retiredat55:
IC 200 lijkt ook overleden.

Dat lijkt zo als je inzoomt is dat de laklaag die erover heen gespoten is.

Het is wel switcher dus t.s zou moeten meten of deze nog een puls geeft.

Op 20 mei 2021 06:54:11 schreef EricP:
De laatste keer dat ik ze zelf belde, werd het een kort gesprek: bent U dealer? Nee? Dan wensen wij U nog een fijne dag!

Dat snap ik ook wel. De verkoper is verantwoordelijk voor 'helpdesk geneuzel'.

Die weerstand fikt niet zomaar uit. Dat is een symptoom. Waar zit-ie aan? Dan kun je wellicht ook zo de waarde afleiden.

Klopt ze geven weinig prijs en op het web is er ook weinig aan schema's en documentatie te vinden.

Een beetje geluk met het repareren van een victron heb je wel nodig. O-)

[Bericht gewijzigd door daandc op 20 mei 2021 21:25:16 (52%)]

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
EricP

mét CE

Slachtoffer van hun eigen succes... Ik snap het best dat je je engineers niet met dit soort dingen wilt belasten.
Vroeger, heel vroeger, heb ik ze ook wel eens gebeld. Toen werd ik vriendelijk te woord gestaan. Er werd mij een stukje schema gemaild met een direct nummer mocht ik nog vragen hebben. Maar ja... Als teveel mensen dat gaan doen... :)

Voor wat betreft gelukt: soms wel. Ik denk dat ik ongeveer 50% weer aan de gang krijg voor een acceptabele hoeveelheid tijd. Met dergelijk kleine ladertjes moet je gewoon mazzel hebben. Het loont niet om daar een halve dag in te steken. Voor een 100A exemplaar kun je dat nog wel een keertje doen als je een redelijke kans op succes hebt (gezien de nieuwprijs...).

Maar goed... daar is TS niet verder mee. Maar helaas, antwoord waar die weerstand aan zit, komt ook niet. Daar was misschien nog niets uit te destilleren...

hallo

De info komt wel.
De weerstand zit voor pin 4 van een MC33260P
voor deze weerstand zit ook nog een weerstand van 1.2 ohm naar massa.

gr Henk

Hallo,

Ik weet niet of volkswagent4rood nog belang bij de waarde van de weerstand R123 heeft, maar het is een 6,8 Kohm weerstand.
Zie ook de foto die ik heb gemaakt van een Centaur lader die ik aan het repareren ben.