glaszekering

Ik heb een Elka E39 electronisch orgel van 1982 gekocht, daarin zat een glaszekering van 250ma volgens een stikker die er naast geplakt zat kopt dat ,maar toch vertrouw ik dat niet zo erg nu die zekering kapot blijkt te zijn .weet iemand of dit echt klopt

GJ_

Moderator

Zonder manual heb je geen reden om te twijfelen: de zekering kwam netjes overeen met de zekering.
Gewoon een nieuwe er in en testen. Het kan natuurlijk zijn dat die zekering met een goede reden om zeep is. Dat merk je dan snel genoeg.

benleentje

Golden Member

Ik zou eerder de zekering vertrouwen dan in dit geval de correcte werking van het apparaat.
Zekeringen zijn ook iets onderhevig aan slijtage bij het steeds in een uitschakelen. Dus eerst zekering vervangen en dan weer kijken. Als de nieuwe zekering bijna onmiddellijk weer kapot gaat is er zeker iets mis met het apparaat.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Afhankelijk van de beveiligende functie van de zekering kan deze snel, gemiddeld of traag zijn. F staat voor snel, M voor gemiddeld en T voor traag.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.