Jura Impressa A5 - behuizing openen

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een Jura Impressa A5 maar ik krijg onder geen mogelijkheid de behuizing aan de zijkant open. De kap aan de kant van de zetgroep gaat aan de onderkant wel open maar zit aan de bovenzijde muurvast. Volgens het filmpje van Komtra moet je hem eerst naar achteren schuiven en vervolgens naar boven schuiven. Ik krijg hem onder wel open maar aan de bovenkant van de machine schuift de kap niet naar achteren.

Iemand tips?

Alvast bedankt!

Groeten,

Rob

De bovenste schroef is er uit? Die bovenste weerhaak is crapy design. Veel sterkte...letterlijk en figuurlijk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ja klopt bovenste twee schroeven zijn eruit. Ik ben gisteravond met frustratie gestopt. Wat een waardeloos ontwerp inderdaad.

Ik heb een nokje gemist zag ik. Je moet een lange schroevendraaier vanaf de onderkant volledig doorsteken naar de bovenkant. Zie onderstaande foto. Dat ga ik vanavond maar eens "voorzichtig" proberen....

Yep, hoop schuif en klik spul, pas op, zo afgebroken...

Uiteindelijk gelukt door middel van de truc op de foto. Inderdaad voorzichtig steken. Er is gelukkig niks afgebroken. Nu snel aan de revisie beginnen.

Ik zag trouwens dat er een aromo+ molen in de machine zit. Deze kun je schijnbaar alleen in zijn geheel vervangen. Kun je die wel uit elkaar halen en schoon maken? Iemand ervaring?

Normaal gaan alle malers uiteen. Wel opletten hoe juist ineen moet. Met stift markeringen maken!

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Met EricN eens, is goed demonteerbaar... Alleennnn Onderdelen is soms een ramp..

Belachelijk, de maalschijven die ik altijd toepas schijnen niet in deze aroma+ molen te passen. Je kunt alleen het complete deel vervangen a 150 euro. Duur grapje als deze sneuvelt.

Ik ga de molen uit elkaar halen. Ik ben benieuwd wat ik aantref.

Heel die werkelijk zoveel uren? Die maalmessen zijn meestal pas versleten als de rest ook in bedenkelijke staat is. Meestal gewoon uitkuisen omdat ze te vette bonen gebruikt hebben.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ja, ik demonteer ze altijd om te controleren hoe de messen zijn en om het geheel schoon te maken. Schijnbaar gaan de messen van een aroma+ molen langer mee (is me verteld).

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Yep, ook ceramische IDD, zie je wel vaker.. Philips ook geloof ik tegenwoordig. Als de branding van de bonen ook zwaarder is, worden bonen ook harder en daarmee slijt alles 2x zo hard.. Vet lijkt me niet zo'n probleem... alleen hoopt zo veel vuil op.