NanoVNA as a synthesized CW signal generator

Ha rob007,

Zooo dat is een tijdje terug, ik was zelf ook even uit de running vanwege de enkel.
Maar het gaat weer iets beter kan nog niet zo lang er op staan dus kastjes knippen nog even geduld maar komt zeker.....

Ja dat schrijf ik je kunt van je V.N.A. ook een dipper maken of een counter dit laatste tot op zekere hoogte !
De signaal generator mode is wel gemoduleerd nauw niet echt maar levert ook geen C.W. signaal wordt dat in het filmpje duidelijk, nog niet gekeken.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
rob007

Yarr, Matey!

Hallo Henk,

FF off topic!
Met dat andere Topic had ik op gegeven moment iets van het gaat niet meer vooruit.
En er waren ook mensen die commentaar gaven waarvan er eentje in eenst weg was en van naam verandert???
( Van starpoint naar Anoniem? )
je moet maar eens zoeken met de zoekmachine van C.O. een BEETJE RAAR???
Die boomkikker verdwijnt in het niets of zo? :+
En dan plots komt er ene Marcel G die Tuineend meld zich aan en begint gelijk met krietiek te geven richting mijn persoontje?
https://www.circuitsonline.net/forum/user/75608
Dus je meld je aan en het eerste wat je gaat doen…..??? Dus ik dacht . . . . .
Nu weet ik wel ik ben eigenwijs maar als ik alles moet doen wat andere zeggen dan maak ik…. Wat zal het zijn? 100 filters? ( JA natuurlijk overdrijf ik nu! )
En ook jullie, jullie zijn lief / aardig maar om een voorbeeld te geven Martin die dan dit schrijft:
Als je aan Rob een schema en adviezen geeft, haalt hij toch alles weer uitelkaar, omdat hij van mening is dat het beter kan.
Hij heeft meer vertrouwen in dubieuze schema's van 40 jaar geleden, die ergens op het internet staan van onbekende herkomst, als een redelijk professioneel ontwerp.
( https://www.circuitsonline.net/forum/view/153979/11 )
Martin heeft ook meermaals schema’s aangegeven die gewoon niet werken!
Frederick E. Terman geeft dat ook aan dat het niet goed was!( sorry voor Martin en niet lelijk bedoelt! )
En als we eerlijk blijven schreef hij dat ook bij jou:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/153979/11
En nogmaals neem ik niemand wat kwalijk en ik klooi ook maar wat aan dus ja……
En ook rfhead loopt trouwens op zaken vooruit je bent bezig met een filter maar wil dat je/ik de RDVV gaat bouwen!?
( was/ben ik trouwens ook wel van plan! )
https://www.klompenboer.nl/Techniek/Schema/Modificatie%20RDVV/Index.ht…
MAAR ik ga dit voor mijzelf doen, niet met ook C.O. er bij want daar krijg je ZO VEEL meningen –
En zeker ook mensen die niet het goeie voor hebben met…..
.
Dus niet boos zijn Henk, Martin of wie dan ook want dit alles is maar een forum met een sukkel die dit hier boven allemaal schrijft ;) :+
Het blijft hobby knutselen en klooien ( zeker voor mij! )

Kort nog over die VNA ik ga dit op deze manier niet gebruiken, maar iemand anders kan dit misschien heel goed gebruiken,
Dan dus succes daarmee!
https://www.youtube.com/watch?v=ZMIObxVuEy0

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ha rob007,

Als ik je antwoord wil geven moet ik dan ook off topic gaan :?
Off topic / je inbreng gelezen ik ken de diverse CO-ers niet goed alleen @Martin V en @Frederick E. Terman ik denk dat de meeste het niet zo boeiend vinden !
Wat ik probeer aan te leveren in jou richting is een praktische benadering met inachtname van je meettoestel.

Dus geen onzinnige ontwerpen of het nu gaat om de filter topologie of het node aantal.
Een 7eorde is het maximum haalbare met de kwaliteit van jou componenten......
Over die keuze van de componenten deze moeten realistisch en verkrijgbaar zijn een ontwerp met een 24,87 pF condensator is niet realistisch.

Ik heb nog even terug gelezen middels jou linkje dat is de laatste post,
daarna ben ik uit de roulatie gegaan vanwege de voet ;(
Het verschil zit hem in benadering tussen @Frederick E. Terman en mij maar als je daar interesse in heb kan ik dit op je filter draadje toelichten een kreet als FOUT zonder technische onderbouwing maar nog belangrijker zonder de context te bekijken heeft wetenschappelijk gezien niet zo veel waarde en jij kan daar al helemaal niets mee sterker dit is alleen maar verwarrend.

Ik denk als je een draadje start goed moet omschrijven wat je idee is maar dan ook wel zou moeten openstaan voor de inbreng van anderen waarom anders een draadje starten :?
Het is aan jou om te kijken of er nuttige informatie bij zit natuurlijk kan niemand commentaar leveren als je er niets mee doet dit is althans mijn insteek ! / on topic.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
rob007

Yarr, Matey!

Hallo Henk,
Off of On Topic het maakt ook alleemaal niet uit.
Denk er om mijn schrijven is niet lelijk bedoelt hoor!
En ik heb een stel filters gemaakt,
niet allemaal volgens de regels maar goed genoeg om te kunnen zien of het zou kunnen werken.
Ik heb er nu 2 die volgens mij kunnen voldoen dus doel wel bereikt vind ik.
Nu is het te warm dan heb ik geen zin om te klooien, maar als ik iets gebrouwen heb dan zal ik –
Nog wel foto’s maken en hier ergens plaatsen. ( en nee volmaakt zal het wel nooit zijn/worden! )
.
Heb vandaag trouwens 10 kristalletjes binnen gekregen 21mHz wil kijken of ik er FM uit kan halen,
NFM zou kunnen maar WFM niet. (21 X 4 )
Zou een ander topic daar over moeten starten maar ben bang dat dat hier niet veel meer word.
( te veel gejammer! )
VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ha rob007,

Ik zou zeggen maak een heldere omschrijving van je project, en indien je inbreng of ideeën waardeert start een thread......
Er zijn CO-ers genoeg die zo'n stabiele F.M. bug wel zien zitten maar je kunt er ook iets meer kwaliteit in leggen en een mooi mono F.M. zendertje mee maken.
Je leert gelijk de kristallen kennen en je kunt de V.N.A. er ook bij gebruiken !

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.