Miele W5245 wasmachine, neemt water, pieptoon, 3 streepjes en pompt dan af.

Heb een probleem met een Miele W5245 wasmachine.

Klant geeft aan dat als hij een programma start de machine water neemt, als de machine vol is dan klinkt er een pieptoon en verschijnen er 3 streepjes op het display, daarna pompt de machine het water af.
Na het leegpompen doet de machine niets meer.

Er zit een ELP152 electronica in.

Wie kan mij vertellen wat het probleem is?

Ik vermoed lekkage. Machine 45 graden naar voor kantelen en dan terug proberen starten. Start hij dan wel dan moet hij open om de lekkage op te sporen. Miele kennende de deurrubber of afvoerbalg geperforeerd met vreemd voorwerp.

Motorprobleem kan ook. Werkt het zwierprogramma?

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 14 juni 2021 23:23:18 (10%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

om EricN even aan te vullen, in het geval van lekkage knipperen ook het toevoer en afvoer ledje tegelijk.

Dit is een druksensor probleem. Is zowizo niet normaal dat de gehele kuip volloopt. Dus? controleer slangetje vanaf drukkamer naar druksensor en/ of sensor defect?? Misschien door rotte schokbrekers een gaatje in slangetje gesleten??

Op 14 juni 2021 23:22:32 schreef EricN:
Ik vermoed lekkage. Machine 45 graden naar voor kantelen en dan terug proberen starten.

Dat zou ik niet meer aanraden. Pas een machine gehad waarbij water in de vlotter was gelopen bij zo'n actie en hop... totallos want beide printen uitgefikt :(

@jeroen, probeer hem in de servicemodus te zetten, zo kun je het foutgeheugen uitlezen:
Programma beeindigd, apparaat uitschakelen, deur sluiten, hou de starttoets ingedrukt terwijl je de machine aanzet, na 2 seconden loslaten en meteen 3 keer drukken en bij de 3e keer ingedrukt houden totdat de startled knippert.

Nu zie je als het goed is een F met een nummer erachter, met de starttoets kom je bij de volgende fout uit, schrijf ze even hier op dan kijken we mee.

Als het een motor klacht is gaat spoelen knipperen, hoef je niet eens service menu op te roepen..

Vreemd, zie duidelijk een Spoelen Ledje ( En ja, dit is een W5245):

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 16 juni 2021 21:53:11 (25%)

Hallo ik heb ook dezelfde wasmachine met fout code F50.als ik wasmachine start dan brand paar lampjes en wassen blijf knipperen spoelt gelijk water af daarna stopt ie,dat doet hij als ik hem deur sluit zonder deur sluiten reageer hij normaal.ik weet niet of het mogelijk is om wasmachine via service mode resetten zo ja hoe?steel dat ik hem kunnen resetten en probleem blijf nog steeds wat zijn die volgende mogelijkheden?alvast bedankt

[Bericht gewijzigd door yaramaz1977 op woensdag 17 mei 2023 13:45:37 (99%)

...

[Bericht gewijzigd door yaramaz1977 op woensdag 17 mei 2023 20:05:56 (99%)

Miele reset zichzelf. F50 is een motorfout, mogelijk versleten koolborstels.

dit heb ik op dit moment wassen blijf knipperen

controleer de koolborstels op lengte en de bedrading naar de motor, 3 polige stekker

Heb inmiddels een video gekregen via mail. De Triac ligt in sluiting waardoor machine bij inschakelen meteen op volle toeren gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=fK1GNziqbdY

Als je handig bent met elektronica op printplaat niveau kun je deze proberen te repareren, anders andere ELP besturing erin.

?ben zelf niet zo erg handig met meten van apparatuur.ga morgen even naar een vriend om laten meten en repareren!ik hou je hoogde als ik niet zelf uitkomt

Volgens meten van print plaat g4bc30 w stuk gegaan?ik weet niet of ergens Rotterdam kunnen kopen of bestellen enige optie!ik heb inmiddels internet gezocht alleen er zijn veel soorten!heb geen idee welke moet ik bestellen?graag advies met link aub

Het volledige type is IRG4BC30W, is best universeel verkrijgbaar

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ik zou de draden van het IC zo kort mogelijk afknippen, naar voren buigen en dan kan je ze aan het nieuwe IC solderen. Makkelijker bij weinig print reparatie ervaring...

Gelukkig een goedkoop elementje om eens te proberen. Meestal ligt de oorzaak elders en is het een tijdelijke oplossing.
Dikwijls:
1. Motorankerschade. Mini wikkelings issue en terug herval
2. Print probleem. Aansturing igbt, relaisprobleem....
3. Schokdemperprobleem
4. Overslag door koolpoederophoping.
5. ....

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

MMM valt vaak mee hoor, IGBTs Slijten en gaan daardoor ook dikwijls spontaan stuk. maar jou genoteerde punten kunnen mede oorzaak wezen..