Trafo in Duitsland bestellen

Op 18 juni 2021 23:52:45 schreef Sine:
Of een fabrikant die vreemde spanningen en hoge isolatiewaardes nodig had en een trafo op maat heeft laten maken.

Dan zou je toch nog concrete informatie op de trafo verwachten.

Sine

Moderator

Dan verwacht je misschien wat veel, die trafo krijg je elders toch niet. Er staat een typenr op, dat is alles wat je nodig hebt als je een nieuwe wilt bestellen.

Het verbaast me überhaupt al dat je die trafo nog kunt krijgen. Dit model is 25 jaar oud.

Dat lijkt me allemaal erg netjes van de fabrikant, en echt niet een gevalletje van "wij maken stiekem een custom trafo zodat jij het niet kunt repareren"

Plaats eens een linkje van de winkel waar je hem wil bestellen, zowel een Nederlandse en een Duitse. Dan kunnen we je misschien helpen met een goed alternatief.

Die trafo zal niet zomaar zo plat zijn, past een andere wel in dat kastje?

Gewoon bij de fabrikant in Duitsland die levert hem alleen niet naar Nederland daar voor moet je bij de Nederlandse importeur zijn en deze vraagt 2x zoveel.

GMC-I Service GmbH

Beuthener Str. 41

90471 Nürnberg

harry64

Golden Member

Dan zou er een soort afspraak zijn tussen fabrikant en importeur. Wat dan weer niet in overeenstemming is met wat op hun site staat.

As a premium provider for Measurement- and Test Instruments, we certainly offering you delivery service for replacement parts. Worldwide we supply you original replacement parts - fast and easily.

Als Premium-Dienstleister für Mess- und Prüfgeräte bieten wir Ihnen natürlich auch einen Ersatzteil-Lieferservice an. Wir beliefern Sie weltweit mit originalen Ersatzteilen – schnell und unkompliziert.

Dit is de reactie van uit Nederland.

De prijzen in de prijslijst van onze fabriek in Duitsland komen vaak niet overeen met de prijzen die wij hanteren.

De prijslijst waarin u het artikel heeft gevonden is een prijslijst welke exclusief bedoeld is voor de Duitse markt.

Wij zijn vanuit GMC-Instruments volle dochten van Gossen Metrawatt maar zijn een apart bedrijf verantwoordelijk voor de Nederlandse markt.

De Nederlandse markt is in deze onze markt en aanvragen etc. van Nederlandse klanten zullen dan ook worden doorgestuurd naar ons.

Wij bepalen voor dergelijke artikelen zelf onze verkoopprijzen, welke per artikel worden bepaald.

Hierin wordt onder andere rekening gehouden met het volume waarin een artikel verkocht wordt.

Bij de fabriek ligt bijvoorbeeld dit volume veel hoger dan voor ons omdat wij een kleinere markt hebben.

Dit resulteert in een andere berekening van marge en daarmee verkoopprijzen.

mvdk

Golden Member

Elf regels tekst, maar de vraag van KlaasZ word niet beantwoord.
Ben er eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar. Gaat het om honderden euro's verschil?

Verschil is ongeveer 50.- euro en het duurt veel langer.

maartenbakker

Golden Member

Zoek op doorstuurservice. Dan vind je onder andere https://www.forward2me.com/

Ik heb niet naar de prijs of kwaliteit gekeken en zelf geen ervaring mee. Wil binnenkort echter ook bij een Duitse webshop bestellen, dus dan ga ik er achter komen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob040

Golden Member

Ik heb laatst iets bij Bürklin in Duitsland besteld omdat ik het in Nederland niet eens kon bestellen (alleen met een BTW nummer en die heb ik niet).

Wellicht kun je daar vragen of ze het voor jou willen bestellen en dan aan jou leveren. Wordt verstuurd naar NL via UPS.

Hallo ad12345,

Ik ben een in Duitsland woonachtige Nederlander en wil je best wel helpen met je probleem. Je kunt mijn adres opgeven als leveringsadres en dan stuur ik het vervolgens door naar jouw adres. Omdat ik vrij dicht in de buurt van de grens woon is het een kleine moeite om je onderdeel in Nederland op de post te doen; scheelt aanmerkelijk in de kosten. laat me maar wat horen.

harry64

Golden Member

Op 19 juni 2021 12:54:18 schreef ad12345:
Dit is de reactie van uit Nederland.

De prijzen in de prijslijst van onze fabriek in Duitsland komen vaak niet overeen met de prijzen die wij hanteren.

De prijslijst waarin u het artikel heeft gevonden is een prijslijst welke exclusief bedoeld is voor de Duitse markt.

Wij zijn vanuit GMC-Instruments volle dochten van Gossen Metrawatt maar zijn een apart bedrijf verantwoordelijk voor de Nederlandse markt.

De Nederlandse markt is in deze onze markt en aanvragen etc. van Nederlandse klanten zullen dan ook worden doorgestuurd naar ons.

Wij bepalen voor dergelijke artikelen zelf onze verkoopprijzen, welke per artikel worden bepaald.

Hierin wordt onder andere rekening gehouden met het volume waarin een artikel verkocht wordt.

Bij de fabriek ligt bijvoorbeeld dit volume veel hoger dan voor ons omdat wij een kleinere markt hebben.

Dit resulteert in een andere berekening van marge en daarmee verkoopprijzen.

Raar dat er nog zo'n constructie bestaat in de huidige EU-eeuw. Lijkt mij dat een apart dochterbedrijf exclusief voor de NL (kleinere) markt duurder uitpakt dan dat (forse) prijsverhogingen kunnen goedmaken aan winst. En dan nog zou iedere EU-lidstaat een eigen dochter moeten hebben voor die zogenaamde exclusieve markt.

buckfast_beekeeper

Golden Member

De Huifkar geen oplossing? Heb die in het verleden wel eens gebruikt.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Wat is dat voor een dubieuze tent. Je moet eerst al je gegevens afgeven en 12,50 betalen voordat je de tarieven kan zien?

vergeten

Golden Member

Op 19 juni 2021 13:31:18 schreef maartenbakker:
Zoek op doorstuurservice. Dan vind je onder andere https://www.forward2me.com/

Ik heb niet naar de prijs of kwaliteit gekeken en zelf geen ervaring mee. Wil binnenkort echter ook bij een Duitse webshop bestellen, dus dan ga ik er achter komen.

Ze werken volgens mij niet vanuit Duitsland maar enkel vanuit de UK, en verzenden naar 200 landen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 20 juni 2021 00:53:05 schreef toeter:
Ik ben een in Duitsland woonachtige Nederlander en wil je best wel helpen met je probleem....

Hele discussie op zo'n eenvoudige, duidelijke vraag. Dit antwoord is precies waar de TS om vraagt (wat op zich helemaal geen gekke vraag is). Top!

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Raar dat er nog zo'n constructie bestaat in de huidige EU-eeuw.

Ja. Niche-bedrijven kunnen zich permitteren een beetje achter te lopen op de algemene evoluties in techniek-economie-samenleving.

Hele discussie op zo'n eenvoudige, duidelijke vraag. Dit antwoord is precies waar de TS om vraagt (wat op zich helemaal geen gekke vraag is). Top!

Esattamento! Zo simpel kan het leven zijn.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

@Toeter,ik heb je een pm gestuurd.

harry64

Golden Member

Op 20 juni 2021 10:32:20 schreef big_fat_mama:
[...] Ja. Niche-bedrijven kunnen zich permitteren een beetje achter te lopen op de algemene evoluties in techniek-economie-samenleving.

Ooit een keer zoiets bij de hand gehad met een schermpje van een digitale camera. Die koste overal in het westen rond de 150.- en bij de Ali 17.50 euro. Wel met 15 euro verzendkosten. En er was nog één Alishop die ze verkocht voor 4.- euro, maar dan moest je er 100 nemen.

maartenbakker

Golden Member

Op 20 juni 2021 10:10:33 schreef vergeten:
[...]Ze werken volgens mij niet vanuit Duitsland maar enkel vanuit de UK, en verzenden naar 200 landen.

Klopt, kennelijk heb ik iets te snel doorgeklikt om dat te zien.

Op 21 juni 2021 04:36:53 schreef harry64:
[...]
Ooit een keer zoiets bij de hand gehad met een schermpje van een digitale camera. Die koste overal in het westen rond de 150.- en bij de Ali 17.50 euro. Wel met 15 euro verzendkosten. En er was nog één Alishop die ze verkocht voor 4.- euro, maar dan moest je er 100 nemen.

Bij dat soort onderdelen wil er wel eens kwaliteitsverschil inzitten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 21 juni 2021 12:54:45 (46%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Semtexx

Golden Member

Ik woon in Duitsland; geen probleem om het door te sturen.
Stuur me maar een PM.

Op 20 juni 2021 00:53:05 schreef toeter:
Ik ben een in Duitsland woonachtige Nederlander

Zo doe ik het meestal ook, een vriend woont in D maar heeft Nederland als zijn verzorgingsgebied voor producten van een Zwitserse Firma en komt regelmatig langs (gemeente Rotterdam). Nou ja, regelmatig, ik heb hem al 8 maanden niet gezien en dus de 12TB harddisks die bij Amazon.de tientjes goedkoper waren dan bij de Nederlandse aanbieders ook niet ;)

De trafo is binnen en de metratester werkt weer perfect.