7 segments 2 digit display met raar probleem.

Ik heb een Pathos versterker staan met het volgende probleem: het getal ‘0’ word niet weergegeven en bij ‘1’ ontbreekt het bovenste segment. Bij beide digits. Vreemd is dat de ontbrekende segmenten wel oplichtten bij alle andere getallen. Ik heb de Philips SAA1064 IC al vervangen en op het printje voor de zekerheid de solderingen opnieuw gedaan. De connector van het printje ook goed contact laten maken.

Ook de draadjes naar de decoders voor volume + en - en input opnieuw vastgezet en beetje ingekort.

Iemand suggesties?

Iemand suggesties?

Merk en type apparaat opgeven... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Lijkt een probleem in de segment tabel in de aansturende processor.

Hardware lijkt Ok want de segmenten kunnen blijkbaar wel aangestuurd worden.

Het gaat om de Pathos Classic One MK 2 of 3.

EricP

mét CE

Dat kan eigenlijk niet anders zijn dat de processor die een Ruttetje doet of I2C die de mist in gaat - al dan niet door bagger op de voeding.

Begin eens met een scope op de voeding van processor en SAA1064 te zetten om te controleren of de spanningen op niveau zijn en er geen overdadige rimpel op staat.
Dan zou je - als je het signaal repeterend kunt krijgen - eens kunnen kijken wat er op de bus gebeurt en of dat nog wat weg heeft van 'digitaal'. Als dat ook zo is, dan is er wellicht nog wat uit de data die voorbij komt te halen. Die kan verziekt zijn door de processor, maar ook door iets anders op de bus wat onaardig doet. Ik weet niet wat er nog meer op zit en of dat los te halen is zonder dat de processor de mist in gaat (omdat die bijvoorbeeld geen input meer krijgt omdat dat allemaal aan I2C I/O expanders hangt).

Even een foto als ondersteuning. Ik moet de pcb er maar uit halen om de caps eens de meten. Kijken wat er gebeurd.