monitor aansluiten op laptop

Halo ik ben in het bezit gekomen van een monitor HP L1520 en die heeft nog een VGA aansluiting en ik had gedacht die te gaan te gebruiken met een adapter usb in en uit VGA om daar mijn Laptop mede aan te sluiten om de beelden te kunnen transporteren naar de monitor , en ook van mijn camera om een groter scherm te krijgen gaat dat ?
Rapperder

Een laptop heeft gewoon een HDMI aansluiting (soms DP) om een extra scherm aan te sluiten

Een USB naar VGA ding... dat kan, alleen om daar een antiek 15" schermpje aan te sluiten is nogal zonde van het geld, want de USB-VGA is duurder dan dat scherm waard is.

Patrick de Zeester

Golden Member

Zelf heb ik al een aantal jaar een StarTech USB3SDOCKHDV Dual Monitor Docking Station die je met USB op de laptop kan aansluiten en die een VGA uitgang heeft voor een monitor. Deze werkt prima met Windows. Echter met Linux is de video driver problematisch (de rest werkt wel goed).

Ik zie echter dat de HP L1520 monitor ook een DVI ingang heeft, een HDMI-DVI adapter kan je al voor ongeveer een euro krijgen (zo'n adapter stelt niets voor omdat HDMI en DVI elektrisch gezien deze hetzelfde zijn voor wat betreft het video signaal).

@Patrick de Zeester , die zijn wel te prijzig
@DJSmiley , mijn Laptop is een Acer Aspire E17 en die heeft geen HDMI aansluiting ?
GR

waar staat dat ik zie alleen HDMI nu maar geen VGA aansluiting?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dat moet dan wel een ander type zijn want bij mij is dat niet het zelfde
mooie foto's

Shiptronic

Overleden

Ik kocht in het verleden HDMI naar VGA adapters bij de ACTION, kosten nog geen € 5,--

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Dan heb je een andere laptop, want in de E17 specs staat toch duidelijk dat het er wel op zit...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

bij mij staat er geen VGA op ? het type van mijn Acer is Aspire E17 ES1-711-Con7

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@arco Precies: Alles wijst er op dat de acer aspire E17 gewoon VGA heeft. Ik heb het op een andere manier uitgezocht maar ben tot dezelfde conclusie gekomen.

@rapperder, Maak dan eens een foto van JOU laptop. Als je die hier post heb je binnen no time iemand die de foto edit en er een pijl in zet: Dit is je X connector en dan heb je alleen Y nodig.

X= VGA, Y=kabel.
X=HDMI, Y=HDMI naar vga convertertje (minder dan een tientje).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

En als er DVI op de monitor zit volstaat een simpel verloopje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@ rew zoals men kan zien nergens een VGA dat moet een ander toestel zijn ?

maartenbakker

Golden Member

Ik zie een HDMI uitgang, dus die kan met een verloopje aan de DVI van je monitor of met een converter aan de VGA van je monitor - maar in dat laatste geval is een andere monitor met DVI of HDMI goedkoper als je die voor 10 a 15 euro in de kringloop koopt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

zodus als ik een adapter aankoop die van HDMi naar DVI gaat is dat in orde maar gaat dat dan ook gaan op mijn Laptop?
waar en welke adapter kan ik dan bestellen die er voor dient?

HDMI en DVI signalen zijn hetzelfde edoch DVI heeft geen audio er overheen lopen.. Dus ja, het kan!!

Die adapter bij de chinees halen, of bij een kringloopwinkel.

Online bestellen... alleen de verzendkosten zijn al 5x zoveel als de waarde van dat scherm. Een ander schermpje is dan een veel betere optie

maartenbakker

Golden Member

Elke HMDI naar DVI verloop is goed, dat zijn dezelfde signalen (op de audio na) maar met een andere plug. Makkelijkst is om een HDMI-HMDI kabel te kopen (3,95 bij Action ofzo) en dan aan de monitorkant een verloopje HMDI-DVI in de DVI-aansluiting te steken. Als je dan een keer een monitor of TV wilt aansluiten waar wel HDMI opzit, heb je de kabel alvast.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Halo bedankt die mij geholpen hebben alles werkt nu ik heb een groter scherm gekocht en mijn twee andere monitors die in orde zijn mogen weg.
dit topic mag afgesloten worden

Sine

Moderator

Mooi dat het gelukt is.

Topics sluiten doen we nog steeds niet, ze zakken vanzelf wel weer af.