SMD elco in Sony Walkman

Goedendag!

Van mijn Sony walkman (A602) is een 220uF 2V smd elco in de motorsturing defect. Gevolg, gezoem/brom in het audio. Nu kan ik alleen 220uF elco's vinden met een veel hogere spanning die helaas te groot zijn voor deze kleine walkman.
Nu zag ik tantaal SMD elco's van 220uF 2,5V. Kan ik deze toepassen?

Alvast mijn dank!!
Mathieu

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik denk dat het belangrijk kan zijn, indien je het formaat of de afmetingen vermeldt van de betreffende elco.

Ik heb hier een rol 220uF/10V 10% liggen. Dat zijn van die zwarte dingen en met de schuifmaat kom ik uit op 7.4 x 4.4 x 4.0 mm (LxBxH). Ik heb echter het vermoeden dat ze te dik zijn, omdat ik op de site van Conrad een platte(re) versie zie.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

De afmetingen die je opgeeft zijn goed. De ruimte op de print is er!

fred101

Golden Member

Tantalen zijn wel kwetsbaar mbt overspanning, zelfs korte pieken. Dus bv niet als snubber gebruiken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Maar.... deze zien er uit als tantaal maar zijn SMD aluminium electrolytic.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/