Leveringsproblemen Farnell

ik snap het probleem bij UPS en farnell niet echt.
De inklaring is toch niet van toepassing voor de niet UK magazijn leveringen?
Of is het puur dat alles vanuit de UK nu sinds de Brexit door de douane moet?

Waarom zouden zendingen boven de 150.- geen of minder vertraging oplopen?
Je kunt per item van farnell volgens mij niet zien uit welke warehouse het komt toch?

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar farnell door hun volgende werkdag leveringen,
Maar dat vrijwel elke bestelling bestaat uit 3 tot 5 aparte zendingen via UPS en dan ook allemaal hun eigen factuur die ik weer moet boeken vind ik erg irritant. (laten we het nog maar niet hebben dat ze je tegenwoordig om ene product review vragen... van een setje condensatoren???)

Vandaag terug bericht gekregen via hun chat dat de kans groot is dat nog heel deze week geen pakketten kunnen vertrekken :(. Ondertussen blijven ze dagelijks onderstaande geautomatiseerde email sturen. De eerste dag geloof je het nog, maar ondertussen weten we wel beter...

Dear customer

We regret to inform you that there has been a delay, which has affected your order detailed above.

Unfortunately your order did not leave us last night, as planned and we would like to let you know that it will be dispatched today. This will mean a 24 hour delay in receipt of your goods (weekday dispatch only)

Please accept our sincere apologies for the delay and any inconvenience this may have caused.

If we can be of any further help in this matter, please either respond to this email or call our dedicated Customer Support team on 03447 11 11 13.

Many thanks and kind regards

The Farnell support team

GJ_

Moderator

Op 10 juli 2021 07:03:14 schreef EricP:...Ja, echt voortvarend zal het wel niet gaan. Aan de andere kant: zij zijn reeds begonnen, terwijl het EUSSR gezeik hier gewoon door gaat. Daarmee hebben ze al een enorme voorsprong op Nederland....

Een failliet land met een voorsprong??? Natuurlijk niet, ze zijn nu druk bezig een EU voor zichzelf na te bouwen. Ze hebben zelfs je geliefde CE vervangen door een UKCA markering. Alle subsidies moeten ze nu natuurlijk wel zelf betalen. En het personeel hebben ze het land uitgejaagd, intussen dreigen er ernstige tekorten. Fijne voorsprong.
Ga eens een weekje werken in midden Engeland of zo en zie hoe geweldig hun voorsprong is.

Ik heb die brief ook gehad. Ik heb de indruk dat ie pas gestuurd wordt als ze hem OOK op de dag dat je hem volgens de vorige belofte had moeten krijgen nog niet verstuurd hadden.

Ik heb WEL een "verzendmelding" gekregen voor de RPI's die ik 11 juni besteld had. Meteen kreeg ik een melding dat het 2022 zou worden voordat ik ze zou krijgen. Dat is iedere week nog een week uitgesteld.... en dqn ineens... vandaag verzonden...

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 12 juli 2021 22:39:02 (41%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 12 juli 2021 15:58:27 schreef Stijnos:

Of is het puur dat alles vanuit de UK nu sinds de Brexit door de douane moet?

alles uit de UK moet twee keer langs de Douane... een keer in de UK, en ook een keer in het land van bestemming. als het een DAP zending is komt er nog een rekening achteraan...

Opdoeken dat magazijn in uk en naar Europa verplaatsen dan :p

Ze hebben een magazijn in Luik, België. Maar ik heb eerder het gevoel dat meer en meer uit UK magazijn komt de laatste jaren.
Bij ieder product kan je zien waar de stock zich bevind. Gaan we nu meer op letten, maar vaak heb je helaas geen keuze.

Ze hebben trouwens meerdere warehouses in UK. Al vaak gehad dat 1 order in 3 opgesplitst wordt: Luik en twee verschillende UK.

[Bericht gewijzigd door Memorex op maandag 12 juli 2021 21:24:17 (21%)

Op 12 juli 2021 20:58:47 schreef Stijnos:
Opdoeken dat magazijn in uk en naar Europa verplaatsen dan :p

Nee joh, daarmee gaan ze profiteren van al die geweldige fantastische handelsovereenkomsten die de Britten gaan sluiten met de rest van de wereld.

Op 12 juli 2021 22:19:09 schreef Kilian:
[...]

Nee joh, daarmee gaan ze profiteren van al die geweldige fantastische handelsovereenkomsten die de Britten gaan sluiten met de rest van de wereld.

:-) :-) :-)

korte historiek... de Britten wilden vanaf 1965 O zo graag bij de EU, want de autoindustrie in de Uk ging zienderogen achteruit. BTW, daar was één wagentje in hoofdzaak verantwoordelijk voor.. de VW kever.

De Gaulle zij "non" et jamais dans ma vie... Dus werd het wachten tot die zijn pijp aan maarten gaf (1970) en dan nog twee jaar onderhandelen voor de toetreding een feit was. Intussen was coventry al veranderd in een Ghost town. Nu, ja Tathcer zat er ook voor wat tussen ( ja, daarover gaat het liedje Ghost Town van the Specials)

Hoedanook schijnen de Britten dat allemaal niet meer te weten en gaan ze het nog een keer proberen... Ik denk... eens de leugen duidelijk wordt vliegt Boris eruit met pek en veren en kloppen de Britten opnieuw aan de deur...

(hoe de VW kever -op zijn eentje- de Britse auto-industrie een mokerslag toediende: ooit het boekje gelezen le scarabée de la route)

maartenbakker

Golden Member

Verkocht de kever daar zo goed dan? Anyway, een historisch werkje waar Porsche al op het omslag de "uitvinder van de Kever" genoemd wordt, kan nooit zo historisch accuraat zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 13 juli 2021 02:52:59 schreef maartenbakker:
Verkocht de kever daar zo goed dan?

wakker worden, NIet daar, maar hier...(met NL op kop) een markt die tot dan toe gedomineerd werd door Britse wagens...

Op 13 juli 2021 02:52:59 schreef maartenbakker:
een historisch werkje waar Porsche al op het omslag de "uitvinder van de Kever" genoemd wordt, kan nooit zo historisch accuraat zijn.

Het boekje is zelf al historie (dacht begin jaren 60) zal wel accurater zijn dan de meeste wiki pagina's nu :-). Was geschreven voor de jeugd van toen, het verhaal over de ontwikkeling van de kever kan wat geromantiseerd zijn, de verkoopcijfers, impact op Wolfsburg etc.. echter niet.

oeps

[Bericht gewijzigd door kris van damme op dinsdag 13 juli 2021 06:37:01 (97%)

EricP

mét CE

Een failliet land met een voorsprong???

Kom nou toch. De hele EUSSR is al lang failliet. Snel inflatie aanjagen zodat alles minder waard wordt en de noorden de ellende van het zuiden betaalt. Dat is het spelletje wat op het moment gespeeld wordt. De UK heeft daar geen last van! (die hebben alleen hun eigen probleem)

Ze hebben zelfs je geliefde CE vervangen door een UKCA markering.

Prima. Ze hebben de kans om er wat zinnigs van te maken!

Alle subsidies moeten ze nu natuurlijk wel zelf betalen.

En je denkt dat wij de subsidies van de EUSSR niet zelf betalen? Hoe naïef kun je zijn? En we betalen grif mee voor de rest van de EUSSR.

En het personeel hebben ze het land uitgejaagd, intussen dreigen er ernstige tekorten. Fijne voorsprong.

Dan heb je in elk geval geen werkeloosheid en mensen die aan alle kanten gepamperd worden om uit de ruif te vreten. Toch?

Ga eens een weekje werken in midden Engeland of zo en zie hoe geweldig hun voorsprong is.

Dat weekje gaat het niet doen. Maar erheen verhuizen wordt een steeds interessantere optie. Om te beginnen geen EUSSR-problemen meer als je wat bij Farnell bestelt :+ .

de Britten wilden vanaf 1965 O zo graag bij de EU

Die bestond toen gelukkig nog niet. Het was iets als EEG: samenwerken waar mogelijk. Met een beperkt aantal landen. Dat was een goed en zinnig plan. Het is pas fout gegaan toen wat ooit de EG was is gaan ombouwen tot een overkoepelend iets met een waardeloze munt. Daar wringt de schoen.

Opdoeken dat magazijn in uk en naar Europa verplaatsen dan

Europa opdoeken en naar de UK verplaatsen lijkt me een beter plan :)

vliegt Boris eruit met pek en veren

Och... ook hier zijn de politici aan alle kanten weggekomen met de leugen 'EU' en 'euro'. En er zijn nog steeds mensen die het verdedigen ook!

weet iemand of digikey wel zonder verdere vertragingen levert? Die is er meestal ook wel binnen enkele dagen met fedex geloof ik.
Ik heb komende week een spoedklusje, dus wil niet voor veel geld componenten hiervoor kopen en pcb's met spoed service als vervolgens mijn componenten 2 weken bij de douane liggen.

[Bericht gewijzigd door Stijnos op dinsdag 13 juli 2021 09:05:54 (41%)

Vandaag eens een andere update:

We regret to inform you that your consignment may be subject to a delay due to a Customs issue beyond our control and which we are working hard with the appropriate parties to resolve. Please be assured that fulfilling your order is our number one priority. We apologise for any inconvenience that this short delay may cause.

Arco

Special Member

Ik kreeg deze:

Dear Customer

We have been informed by our logistics partner of a potential delay to the above order.
Currently this shipment is held in Customs for further checks and processing and may be delayed for a period between 48hours and 10 days.

Whilst it is unusual for delays longer than 48 hours, we feel it is important that you have the full information as shared with Farnell.

Our Warmest Regards

Farnell

Het kan ze blijkbaar ook niet veel schelen; veel was vooraf te voorzien.
In 2018 zijn ze nog begonnen aan de bouw van een nieuw distributiecenter in Leeds (toen was toch wel duidelijk dat er Brexit problemen zouden komen).
https://www.shdlogistics.com/news/premier-farnell-takes-360000sq-ft-le…

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 13 juli 2021 11:36:04 (26%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nou... brexit zijn ze aardig doorgekomen, nu is er kennelijk een issue, dat ze gewoon met "Farnell-nederland-BV" mij BTW in rekening brengen, maar dat ergens de douane nu zegt: Hey, eerst hier BTW betalen, anders komt het 't land niet in. Tja, het lijkt me dat ze het "goed" deden met BTW in rekening brengen en afdragen, maar kennelijk is er nu een douane instantie die dwars ligt en niet geverifieerd krijgt dat eea wel goed gaat.

Ik stond op het punt, als ze nu weer gaan smoezen dat het helaas vandaag niet gelukt is maar morgen wel gaat lukken, dan wilde ik ze een mailtje gaan sturen dat ik "liegen" niet fijn vind, en dat ik veel liever heb dat ze me vertellen wat er aan de hand is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Veel UK bedrijven wilden toch niets afwachten en zijn uit de UK vertrokken. ('better safe then sorry'...)
Bijv. Easyjet. Is afgesplitst in Easyjet Europe in 2017 met hoofdkantoor in Wenen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb geen idee wat er bij Farnell aan de hand is maar de prijzen gaan daar sky high.

Je kunt tegenwoordig veel beter bij TME of Reichelt bestellen.

I love it when a plan comes together !
EricP

mét CE

Reichelt is ook niet meer wat het geweest is. De afgelopen weken al een paar keer wat besteld 'auf lager'. 4 dagen na je bestelling krijg je een mailtje dat het nog 2 weken (!) gaat duren onder voorbehoud van 'selbsbelieferung'. Leuk, maar daar heb ik dus niks aan. 4 dagen verknoeid en als je vooraf had gezegd dat het 3 weken zou gaan duren, dan had ik niet eens besteld... Voor iets wat ze op het moment van kopen zouden moeten hebben liggen. Zeggen ze...

Daarnaast: HET voordeel van Farnell was altijd dat als je het gelijke artikel nummer bestelt, je ook het gelijke artikel krijgt. Iets wat er op lijkt van een andere fabrikant? Ander nummer!
Dat ziet Reichelt anders...

Het probleem met Farnell zit 'm waarschijnlijk in BTW geneuzel - er zal bij een slapende ambtenaar wel ergens iets niet in z'n protocol staan waardoor die wakker wordt en dwars gaat liggen. Wel zuur voor Farnell. Site is al slechter geworden. Ze gedragen zich steeds meer als Conrad. Prijzen gaan door het dak en dan wordt er ook niet meer geleverd. Het zou erg jammer zijn, maar dat ziet er toch niet zo goed uit. Helaas...

Grappig dat hier ondertussen een pakje uit China (besteld vorige week dinsdag) sneller toekomt, dan zendingen uit UK...

EricP

mét CE

De EU is ook de UK aan het pesten. Op het moment niet de Chinees...

Mijn raspberries hebben ondertussen WEL een UPS label gekregen maar zijn nog steeds niet aan UPS overgedragen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 14 juli 2021 13:13:25 schreef EricP:
De EU is ook de UK aan het pesten. Op het moment niet de Chinees...

dat is geen pesten. maar remember, het werd een harde Brexit. maakt dat geen handelsakkoord overeind bleef. Dat maakt dat de UK er slechter aan toe is dan de meeste andere landen (waar toch een of andere vorm van handelsakkoord mee bestaat).. en ja, dat heeft zijn gevolgen, ook voor de douane. pesten zou ik het niet noemen. eerder oorzaak en gevolg. maamr intussen heeft de NHS dus die bakken beloofd geld, en heeft de UK nu de beste ziektezorg ter wereld. :+ (niet dus)

EricP

mét CE

Het lijkt toch net iets anders in elkaar te zitten. De EU gedraagt zich als een dreinerige kleuter die z'n vroegere vriendje pest - uiteraard binnen de gedragsregels - omdat die niet meer mee wil spelen. Als het iets met een brexit te maken zou hebben, dan had het eerder dit jaar al gespeeld. Toen was er nauwelijks een probleem - in elk geval niet met Farnell, RS of nog wat andere leveranciers uit de UK. Pas sinds het BTW gedoe veranderd is (per 1 juli) speelt het gez**k.
Voor wat betreft gezondheidszorg in NL: ik heb gelukkig -recent- alleen maar ervaring uit 2de hand (stond erbij en keer ernaar). Maar ik kan maar tot 1 conclusie komen: zo ver mogelijk uit de buurt blijven! Dus 'wel' of 'geen' geld nou wat uit maakt :+