Leveringsproblemen Farnell

Iemand onlangs nog een bestelling ontvangen van RS uit UK? Gaat het bij hen beter?

Op 19 juli 2021 21:33:44 schreef Memorex:
Iemand onlangs nog een bestelling ontvangen van RS uit UK? Gaat het bij hen beter?

RS bestel ik alleen als het echt moet. Vaak klopt de voorraad indicatie niet en ligt er niks.
Hoe RS loopt, geen idee.

wel weer een mooie update vanuit Farnell:

Dear customer

We regret to inform you that there has been a delay, which has affected your order detailed above.

Unfortunately your order did not leave us last night, as planned and we would like to let you know that it will be dispatched today. We are working on getting your order to you as soon as possible

Please accept our sincere apologies for the delay and any inconvenience this may have caused.

If we can be of any further help in this matter, please either respond to this email or call our dedicated Customer Support team on 03447 ******

En dit komt wederom uit Belgie. Farnell heeft volgens mij meer dan alleen een douane probleem.

RTFM, dan pas vragen...
mel

Golden Member

ik bestel al tijden niks meer bij Farnell.Als ik de gewone dingen snel,(2 dagen,)wil hebben,bestel ik het wel bij Reichelt. komt altijd op tijd..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

@mel: met de huidige chip-tekorten, heb je soms geen keuze.
@wielklem: Als er problemen zijn, dan vind ik het fijn als ze daar eerlijk over zijn. Als er gelogen wordt, dan vind ik dat niet fijn. Als jou pakketje niet vandaag inderdaad verstuurd wordt dan zijn ze aan het liegen: Dit is een bekend probleem en niet de "sorry eenmalig vandaag niet verstuurd". (Ik heb ook diverse van die "vandaag even niet" meldingen gehad).

Wat ik niet snap is dat ze niet de workaround hanteren die ze zeggen DAT ze die hanteren: Pak voldoende <€150 pakjes bij mekaar in 1 grote verpakking, stuur het naar Farnell-Belgie, haal de om-doos open en pleur ze met de normale UPS een dag later gewoon in de distributie.

1 dag vertraging, niets aan het handje. Of zouden ze dagelijks minder dan ter waarde van 150 aan orders uit UK moeten uitleveren. (dus alle orders van < 150 die niet uit belgie kunnen worden uitgeleverd en naar de EU moeten bij mekaar nog steeds minder dan 150 euro). Volgens mij zijn ze groot genoeg dat ze dagelijks over die grens gaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb net zulk medelijden met Mouser. Order ingeklopt in februari dit jaar, meerdere zaken niet op voorraad. Prima, netjes bericht over gehad en dat je bij een 'verwacht over 2 maanden' status niet exact weet of dat ook lukt, begrijp ik best.

Maar inmiddels is alles binnen, op 10 weerstanden na (speciaaltjes, geen centenwerk) open. Daar heb ik nu denk ik al 9 e-mails over gekregen dat er een 'order status-update' is. Dan is het eind juli, dan 1 september, dan 2 september... ik hou er inmiddels rekening mee dat ik ze nooit meer krijg.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik heb totaal 10 items bij Farnell besteld. 43 updates later heb ik 1 van de tien ontvangen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Rond 27 augustus kreeg ik hints dat de "raspberry pi PICO" waarvan de laatste update zei dat ik die de 30e zou krijgen binnen waren en direct zouden worden verzonden: Nog voor de 30e binnen!

Vandaag een mailtje met dat het "helaas niet gelukt is gisteren maar dan toch echt vandaag".... Ondertussen krijg ik nog steeds "pakje niet gevonden" van UPS.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Op 3 augustus 2021 14:21:06 schreef rew:
Wat ik niet snap is dat ze niet de workaround hanteren die ze zeggen DAT ze die hanteren: Pak voldoende <€150 pakjes bij mekaar in 1 grote verpakking, stuur het naar Farnell-Belgie, haal de om-doos open en pleur ze met de normale UPS een dag later gewoon in de distributie.

1 dag vertraging, niets aan het handje. Of zouden ze dagelijks minder dan ter waarde van 150 aan orders uit UK moeten uitleveren. (dus alle orders van < 150 die niet uit belgie kunnen worden uitgeleverd en naar de EU moeten bij mekaar nog steeds minder dan 150 euro). Volgens mij zijn ze groot genoeg dat ze dagelijks over die grens gaan.

Zou moeten werken. En als ze een dag niet aan de 150 euro aan goederen komen, kunnen ze er toch wat extra bij doen dat ze vervolgens in het Belgische magazijn stockeren?

Hek, desnoods maken ze een nieuw artikelnummer voor een exotisch schroefje dat heel klein is, maar wel €200 kost en sturen ze dat met elke grensoverschrijdende interne post mee (dus niet naar klanten, maar alleen van Farnell UK naar Farnell BE, en af en toe als er een zending de andere kant op moet een paar van die schroefjes weer terug). I’m not a lawyer… dus geen idee of dat kan/mag/een goed idee is.

Maargoed. Misschien is de douane gewoon wat overbelast/onderbezet en krijgen de grote dozen voorrang omdat het anders zo opstapelt. Dan heeft het geen nut alles maar in grotere dozen te doen, dan wordt het probleem alleen groter. Idem als het niet de afmetingen maar de factuurwaarde is die bepalend is wat voorgaat. Als iedereen voorang krijgt wordt het evengoed een trage puinzooi. Generalisimo.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Is dit nog steeds zo'n drama?
Kan toch niet, dit kost ze veel klanten, ze waren juist mijn preffered leverancier, juist door hun snelle levering

Op het werk nog steeds vaak problemen, zowel RS als Farnell. Zelfs indien op voorraad voor next day delivery, gaat dit in (meer dan?) de helft van de keren niet goed...
Soms 1-2 dagen extra, soms tot een aantal weken.

[Bericht gewijzigd door Pieterjan V. op donderdag 2 september 2021 20:05:59 (13%)

Hier ook nog steeds problemen uit UK. Gemiddeld duurt het ongeveer een week om te leveren.

Het lijkt erop dat ze de zendingen groeperen en in één groot pakket naar Duitsland sturen wanneer er een voldoende aantal is. De UPS tracking start nu in Duitsland ipv UK.

Ik heb zojuist met de klantenservice gesproken.

"The site has been updated without informing us".

"The site has been updated, while in fact the problems have NOT been resolved"

"your order is leaving our warehouse today, you should have it by the end of next week".

"it depends on how busy the customs are in Germany, we have no control over that".

-----------------------

Wat ik kwalijk vind is dat ze ACTIEF bezig zijn om de klanten te misleiden. Er STOND dat er douane problemen waren, iemand is naar dat bestandje gegaan om het te wijzingen in "de problemen zijn opgelost, we kunnen weer in 24 of 48 uur leveren".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

En heel die klets met review je bestelde weerstanden vind ik ook niet echt passend voor een dergelijke leverancier. Het is geen bol.com of coolblue

UPS is vanochtend aan de deur geweest (zonder aan te bellen!) en meld "bedrijf gesloten" (er wordt geverfd: De voordeur staat open!). Maar hier kan Farnell niets aan doen.

Dus het blijkt de klantenservice te zijn die niet doorheeft dat de douane problemen grotendeels opgelost zijn. (of ik heb extreem mazzel gehad).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Farnell is de boel qua componenten ook wel een beetje aan het bedonderen naar mijn mening.
Voor een prototype heb ik een paar uart drivers nodig waar ze er nog 750 van op voorraad zouden hebben volgens de website. Prima, bestel ik. Een half uur later krijg ik een email dat deze in backorder staan en eind november geleverd worden.
Blijkt de voorraad gereserveerd voor een klant op afroep. Prima, kan ik mee leven maar zet het dan niet online :(

RTFM, dan pas vragen...

Op 7 september 2021 12:42:55 schreef wielklem:
Farnell is de boel qua componenten ook wel een beetje aan het bedonderen naar mijn mening.
...

Niet alleen dit maar ook de (excl) prijzen schieten omhoog. Ik koop steeds vaker bij TME en vaak hebben zij dezelfde onderdelen maar de helft goedkoper.

I love it when a plan comes together !
mel

Golden Member

Tot ze zichzelf uit de markt prijzen..
Ik bestel wel bij Reichelt, zo te lezen is dat zo gek nog niet :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 7 september 2021 16:49:41 schreef ritmeester:
Ik koop steeds vaker bij TME en vaak hebben zij dezelfde onderdelen maar de helft goedkoper.

TME? Da's ook een leuk verhaal.

Een paar maanden geleden wou ik een paar eenvoudige weerstandjes kopen.
En zoals dat hier in de .cz republiek met (vooral) elektronische
onderdelen gaat: nergens te krijgen. Dus dan maar bij TME bestellen,
gewoon de zak van 100 want ze kosten geen drol... levertijd 2 weken. Na,
met behulp van hun kantoortje in Ostrau een probleem met hun gare
website te hebben omzeild, kon ik inzien dat ze slechts per DHL aan mij
wilden versturen (fijn, daarvoor heb ik dus een postbus, om alsnog apart
naar DHL te moeten lopen). De verzendkosten waren (naar
Centraal-Europese maatstaven) behoorlijk hoog, dus bestelde ik er maar
een verloopplugje bij, dat ik nog wel nodig zou hebben en ik hier ook
niet kon vinden.

Je raadt het al: verloopplugje leverbaar, dus wordt eerst verzonden (let
op: ik heb expliciet per e-mail meegedeeld dat ik de bestelling in 1
keer wil!), en of ik alvast even de verzendkosten bij afhalen wilde
aftikken... Natuurlijk meteen gevraagd of ze mij soms 2x verzendkosten
wilden rekenen, en helemaal niks meer gehoord. Misschien ligt het
pakketje er wel nog, bij DHL in Praag.

Reichelt ging zonder problemen (ondanks UPS; wat is dat toch met
bedrijven die niet gewoon met de post willen verzenden?). Duurder, maar
zonder noemenswaardige problemen. En ook netjes antwoord op mijn relaas
dat ik het toch echt liever per post heb (in de trant van "ja zo snappen
we het ook wel, we gaan het bekijken"). Binnen een paar dagen was het
er.

Ik heb sindsdien vernomen, dat er in het Oostblok vrijwel geen
electronica-hobbyisme was en dat dat vandaag de dag nog doorwerkt. Dat
hebben we gemerkt!

Op 11 september 2021 16:50:51 schreef schaafuit:
[...]

TME? Da's ook een leuk verhaal.

...

Nog nooit zoiets meegemaakt in de afgelopen vier / vijf jaar. Bestellen en leveren gaat goed, mits op voorraad. Ik heb tot en met nu toch zeker zo'n 100 bestellingen gedaan bij TME.

I love it when a plan comes together !

Op 4-09-2021 25 PIC's besteld bij Farnell. Volgens UPS worden ze geleverd op 13-09-2021. Normaal ging dit in één nacht.

Ik heb het idee dat de managers bij Farnell de verwachte problemen van Brexit niet hebben zien aankomen. Hammond Enclosures ook gevestigd in de UK heeft wel tijdig maatregelen genomen en afspraken gemaakt en geïnvesteerd in een distributiepunt in Duitsland. Leveringen gaan heel snel.

I love it when a plan comes together !

Op 11 september 2021 17:33:54 schreef ritmeester:
[...]

Nog nooit zoiets meegemaakt in de afgelopen vier / vijf jaar. Bestellen en leveren gaat goed, mits op voorraad. Ik heb tot en met nu toch zeker zo'n 100 bestellingen gedaan bij TME.

Misschien zijn ze meer geinteresseerd in de westerse klanten. Daar zit
het geld.

(Dat komt bij Poolse bedrijven wel vaker voor.)

de echte brexit heeft bij Farnell geen problemen opgeleverd. Het aflopen van het interim accoord afgelopen 1 jan of 1 feb ook niet.

Het afschaffen van de douanevrijstelling onder 22 euro, DAT levert bij farnell kennelijk problemen op. Dwz... blijkbaar worden HUN pakketjes door de duitse douane nogal gefrustreerd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 11 september 2021 18:33:44 schreef rew:
... Dwz... blijkbaar worden HUN pakketjes door de duitse douane nogal gefrustreerd.

Daarom vermoed ik dat Farnell heeft zitten slapen. Maar ik ben blij met TME tegenwoordig. Lage prijzen en een snelle levering. (niet binnen één dag) Maar wel snel.

I love it when a plan comes together !

Dan is TME inderdaad bezig flink van het Westen te profiteren.

Uitzuigbedrijf. 'nuff said.