Miele wasmachine wdb 030 wcs

Anoniem

Hoi mensen. Ik heb gister miele gebelt maar ben benieuwt wat hier gebeurt is. Heb donderdag een wasje gedraait zonder problemen. Echter bij de 2e wasbeurt vloog na een tijdje de aardlek eruit en ik rook een lichte brandlucht. Als ik hem insteek gebeurt niks of de aarde klapt eruit. Als dit niet gebeurt gaat de machine in storing f50

Er is een probleem met je motor, daardoor klapt de aardlek er uit. Mogelijk dat machine over geschuimd heeft en over de motor aansluitingen gelopen is.. mensen doen veel te veel zeep in de machine en dit kan de oorzaak wezen...

Heb je de machine al opengedaan, iets vastgesteld, fotos?

Anoniem

Op 10 juli 2021 19:52:10 schreef fabrice:
Heb je de machine al opengedaan, iets vastgesteld, fotos?

nee zit nog in de garantie

Zit er daar veel kalk in het water? Het zal de eerste van deze reeks niet zijn waarvan de zeepbak verdeler lekt? En water loopt naar beneden. Printplaat en motor hebben wel een paraplu maar mss is er toch wat langs geraakt.

Geen twindos dus van de lekkend zeepsysteemepidemie zal het niet komen.

In ieder geval, garantie, handen best af. Ook al blijkt het je eigen fout. Tenzij je heel handig bent en geen zin hebt om een oor aangenaaid te worden. Mss wat vanop afstand mee volgen? Vraag of je foto's vh onheil mag maken...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hou "oud" is je machine, lang wachten op een 'technieker'?

Anoniem

Hoi. Machine is nog geen 2 jaar. We wonen in zuid limburg

Mss heb je wederom een scheur in je manchet en is er ergens water over gelopen?
https://www.circuitsonline.net/forum/view/152289

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 11 juli 2021 15:25:03 (24%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
dijkmane

Golden Member

Indien nog garantie, zou ik er afblijven en aanspraak maken op die garantie, nu kan het nog.

In no Sense, Nonsense

Op 10 juli 2021 19:02:11 schreef smd:
Er is een probleem met je motor, daardoor klapt de aardlek er uit. Mogelijk dat machine over geschuimd heeft en over de motor aansluitingen gelopen is.. mensen doen veel te veel zeep in de machine en dit kan de oorzaak wezen...

Dat overschuimen zal niet snel bij de motor terecht komen, eerder via de zeepbak

Op 10 juli 2021 22:10:40 schreef EricN:
Mss heb je wederom een scheur in je manchet en is er ergens water over gelopen?
https://www.circuitsonline.net/forum/view/152289

Dan krijg je eerder F138 storing waterproof.

Op 10 juli 2021 21:17:27 schreef EricN:
Zit er daar veel kalk in het water? Het zal de eerste van deze reeks niet zijn waarvan de zeepbak verdeler lekt? En water loopt naar beneden. Printplaat en motor hebben wel een paraplu maar mss is er toch wat langs geraakt.

Deze hebben een crossflow zeepbak, geen motortje met kiezer. Die lekken niet volgens mij.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op zondag 11 juli 2021 15:27:56 (24%)

@maus0611
Gebeurt dat bij deze? De kabel gaat toch nergens langs metaal of aarding...? Wat heb je bij deze al voor gehad?

E138 had die toen ook niet dacht ik?

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 11 juli 2021 15:27:31 (14%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zie aanpassing post wbt zeepbak.

De motorkabel wil weleens slecht contact maken aan de motorzijde en smelten. De draad komt dan uit de houder en komt tegen de motorbehuizing aan en maakt sluiting naar aarde, of sluiting onderling. Maar dat heb ik nu pas 2 keer meegemaakt op honderden machines..

Garantie IDD.. Wel veel manco's met die huidige Mieles..

@fabrice we zouden nu de volledige onderdelenlijst kunnen opsommen, hahaha. Deurglas, printen, waterverdelers(blijkbaar bij deze terug ventielen, ze leren bij), bediening, twindos (flowsensor. Lekkages...), Rond de slangen hoeft geen klem meer..., trommels...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Printen vallen mee, alleen van de 5000 serie gaan ze soms stuk. Problemen met deurglas nog niet meegemaakt? Welke zijn dat?

Twindos...ja die lekt weleens helaas, wat daar nu precies mis gaat weet ik niet. Ik zie wel regelmatig klanten die het zilverfolie op de fles laten zitten.

Op 11 juli 2021 19:33:09 schreef EricN:
@fabrice we zouden nu de volledige onderdelenlijst kunnen opsommen, hahaha. Deurglas, printen, waterverdelers(blijkbaar bij deze terug ventielen, ze leren bij), bediening, twindos (flowsensor. Lekkages...), Rond de slangen hoeft geen klem meer..., trommels...

Manco's zijn gebreken, mankementen dan?

@maus0611: deurglas dat stuk gaat en vol diepe krassen zit. Een 1 malige faling in het onballanssysteem. Klanten hebben nooit last hiervan en dan plots horen ze veel kabaal en komen ze kijken, kijkend op een gebroken glas....dat niet vervangen kan worden maar een gehele gouden(lees: peperdure)deur vereist. Geen rare was in op dat moment, geen hoeslakens of drg...

Onlangs weer een lekkend zeepreservoir gehad. 1 puinhoop in de bodemplaat. Niets mis te vinden, klant doet heel correct het folietje er af. Gans de onderkant uiteen. Print motor kabels, alles alles (heb foto's). Dan afgeschermd en die vettige brij buiten uitgekärcherd. Nieuwe zeeppatronen in en geen lek meer. Aan het er in zittende patroon niets mismerkt maar toch lekte het ergens. Heeeel lang en veel getest en geobserveerd daarna.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dat van dat deurglas kende ik nog niet. Betreft dat W1 machines? Ik ken wel de machines met krassen als de schokbrekers versleten zijn, maar dan zijn ze wel 10 jaar oud ofzo.

Lekke zeepdosering zie ik wel, waardoor geen idee. Misschien fles een keer gevallen, soms is het rubbertje toch stuk.

glas, ja W1.

Het is maar de ravage en de agressiviteit (bodem doorvreten, blijft overal aanhangen, zootje). Kabels doorgevreten. Meestal begingt het met: diff springt. Kabels die op de bodem liggen dan doorgevreten door zeep.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/152880/2
(ergens midden op pagina 2)

https://www.circuitsonline.net/forum/view/153391#highlight=deurglas

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Bizar dat glas...
Wbt de schokbrekers in 2e topic, in de nederlandse documentatie staan er echt 3.

Tja. Ik ken er ook enkel met 3.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Anoniem

Net miele gebelt en komen morgen. Ik zal hier posten als die is geweest

ja fijn! Zal wel weer geen garantie zijn en allemaal Uw schuld!! ( succes morgen...)Zijn ook versies met 2 schokbrekers.. En zeepbak mankement met zijn lekkages komt erg vaak voor... net zoals dat Glas verhaal.. Is volgens mij een software bugje, want schokbrekers zijn echt niet versleten..