Miele wasmachine wdb 030 wcs

glas, ja W1.

Het is maar de ravage en de agressiviteit (bodem doorvreten, blijft overal aanhangen, zootje). Kabels doorgevreten. Meestal begingt het met: diff springt. Kabels die op de bodem liggen dan doorgevreten door zeep.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/152880/2
(ergens midden op pagina 2)

https://www.circuitsonline.net/forum/view/153391#highlight=deurglas

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Bizar dat glas...
Wbt de schokbrekers in 2e topic, in de nederlandse documentatie staan er echt 3.

Tja. Ik ken er ook enkel met 3.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Anoniem

Net miele gebelt en komen morgen. Ik zal hier posten als die is geweest

ja fijn! Zal wel weer geen garantie zijn en allemaal Uw schuld!! ( succes morgen...)Zijn ook versies met 2 schokbrekers.. En zeepbak mankement met zijn lekkages komt erg vaak voor... net zoals dat Glas verhaal.. Is volgens mij een software bugje, want schokbrekers zijn echt niet versleten..

Anoniem

Geen garantie…. Mag het niet hopen. Machine wordt in oktober 2 jaar

Wat is er nu defect aan de machine, garantie?

[Bericht gewijzigd door fabrice op woensdag 14 juli 2021 05:51:23 (92%)

Dat is gewoon garantie dan ;) Wat was het?

[Bericht gewijzigd door maus0611 op donderdag 15 juli 2021 20:49:26 (18%)

Anoniem

Hoi mensen. Volgens de monteur externe waterschaden en wordt niet vergoed. Volgens hem de motor en de print kapot. Machine totaal schade volgens hem totale kosten volgens hem 600-700 €. Dus nu opzoek naar nieuwe machine. Wat voor merk raden jullie aan ? Of kan ik beter een nieuw topic openen ?

Auch. Volgens hem? En volgens jou? Klopt zijn verhaal? Externe bron vd inwendige schade. Dat moet je toch niet ontgaan zijn? Zeker dat het niet redbaar is? Raar verhaal. Heb je zoals ik voorstelde de boel geobserveerd en foto's genomen?

Op 10 juli 2021 21:17:27 schreef EricN:
In ieder geval, garantie, handen best af. Ook al blijkt het je eigen fout. Tenzij je heel handig bent en geen zin hebt om een oor aangenaaid te worden. Mss wat vanop afstand mee volgen? Vraag of je foto's vh onheil mag maken...

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 16 juli 2021 12:21:44 (41%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Anoniem

Hoi eric. We hebben wel het washok blank gehad ivm de regen. Woon in zuid linburg. Nee heb niks kunnen doen mocht er niet bij zijn ? Monteur zat te vloeken etc

Anoniem

Op 16 juli 2021 14:10:50 schreef JanEB:
Mocht er niet bij zijn ????

ik denk vanwege corona

vergeten

Golden Member

Op 16 juli 2021 14:10:50 schreef JanEB:
Mocht er niet bij zijn ????

Dat gebeurd steeds vaker, ook met je auto in "dealer" garages, dan kunnen ze klungelen en prutsen.
Bij garages wordt de arbowet daarvoor misbruikt :)

In dit geval riekt het naar de "corona" kapstok/smoes.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Mijn schoenen verslijten net het hardst vanboven. Daar waar ze constant met hun tenen opstaan om met hun neus in mijn nek te hangen. Corana kennen ze hier nergens hoor. De doos mondmaskers gaat jaren mee :-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Niet netjes, en wat ik al verwachtte.. Miele doet te moeilijk tegenwoordig.. Is het aantoonbaar externe lekkage geweest?? kan ook INTERN gelekt geweest zijn.. Sja, Als het externe waterschade is, zou ik je verzekering eens aanspreken, staat tenslotte op je reparatie bon.. Een Miele weer??

fotos van de binnenzijde genomen?

Anoniem

Heb gekozen voor de Siemens wasmachine WM14N276NL hopelijk een goede keus..

Ah. En gezien je hier op een technisch forum bent...ga je een poging doen je andere te herstellen?

Hoeveel centimeter water heeft er in de ruimte gestaan?

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 17 juli 2021 20:58:25 (23%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De besturing zit onderin en de motor hangt ook vrij laag. Met een centimeter of 10 water is het gebeurd.

Heb je foto's? Achterkant kan er zo af.

Heb je de Miele nog? liefhebbers genoeg hier!!

Siemens kent andere problemen, met name motor stuur modules met de welbekende E57.... Zo heeft ieder merk wat, maar jou Miele is door waterschade defect geraakt..( zegt men)

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 18 juli 2021 18:16:30 (66%)

Je hebt minstens 6cm water in de ruimte nodig eer er wat mis gaat. Dat moet toch opgevallen zijn. In de openingsvraagstelling wordt daar niet over gerept dus stel ik me de vraag of het dan werkelijk zo hoog gestaan heeft en dat dit verzwegen is of dat de miele man een gerimpelde duim heeft van het oraal bevochtigen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Anoniem

Nee de miele is al weg. Het heeft snachts blank gestaan want de aardlek was gesprongen

Ik snap dit topic of tenminste de TS niet goed hoor...

Op dinsdag 13 juli komt een Miele monteur een nog in garantie zijnde wasmachine van Miele nakijken. Dit was voor de grote watersnood.
F50 is een error die je krijgt als er geen aandrijving is.
In een W1 nog nooit een motor defect gehad. Of een defect snoertje (wat al eens voorkwam bij de eerste W1tjes) òf de sturing defect.

Nu begrijp ik met een washok vol water dat je dan idd geen garantie kunt claimen, maar op het moment dat de monteur zou voorrijden was er dus nog geen druppel gevallen.

Doe wat je wilt, maar een machine met F50 is sowieso toch garantie binnen de twee jaar. Ik snap het niet hoor... :?

Yep, en dan de Miele al weg voordat wij antwoord kunnen geven...