Marijnen CMF7200 wasautomaat gaat aan; maar weigert

Vanochtend heeft hij zijn wascyclus normaal doorlopen, maar sindsien doet hij niks meer. Hij gaat aan, en als ik de schakelklok roteer, dan hoor ik relais schakelen. Blijkbaar hebben de relais dus wel spanning. Maar hij laat geen water in; pompt niet (als ik er water in giet); draait niet. Niks doet het. Alleen maar klikkende relais.

Iemand een tip? Welk systeemfalen maakt dat alle functies blokkeren?

Marijnen CMF7200
type P6297343
Prod no 914780519

Lijkt een machine met een klok te zijn, wat je hoort schakelen zijn dan geen relais maar de schakelcontacten van de klok.

Begin eens te meten op de klok of er wel ergens 230 binnenkomt en 2e verdachte is daarna het deurslot, als die open staat of stuk is zal de machine ook niets doen.

op het bedieningspaneel zit een neon lampje, indicatielampje, die gaat aan als de aan uit schakelaar gesloten is.
Brand: dan is het het deurslot meeste kans (hybride timer of sturing kan ook maar is al veel complexer en uitzonderlijker)
Brandt dit niet:
-lampje stuk, kan bij deze fosielen
-aan/uit schakelaar stuk.
-230v komt niet aan.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 11 juli 2021 23:42:06 (16%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als niets werkt, dan is deurslot de oorzaak naar alle waarschijnlijkheid. Soms daarop een stekker verbrand.. Koolborstels is nummer 2 en heel soms motormodule. je hoort geen relais tikke, er zit geen relais in, maar je hoort de loopwerk van de timer..

Ja, het was het deurslot. Zojuist vervangen en hij doet het weer als nieuw :-). Bedankt voor het meedenken.