LG 50PJ250 plasma werkt maar klikt geregeld uit en aan

De tv werkt maar klikt na enkele minuten uit en terug aan, dit gaat zo door met langer durende intervallen waarbij hij goed speelt en en minder uitvalt. Bij het uit en terug inschakelen klikken de relais in de voeding uit en terug aan, waardoor de tv terug opstart.

Ik vind geen slechte of gedroogde solderingen en ook geen bolle condensatoren, tikken op de printen geeft ook geen verandering of uitschakeling.

PSU: EAY60968701/9,
M5V = 5,02V
VA = 60V
VS = 203V

Wie kan mij op weg helpen?

peter

De sustain borden regenen onder de grijze strips van de losse contacten in de regel, controleer die eerst. anders ga de Fohn methode gebruiken en verwarm print voor print totdat TV goed blijft spelen..

Op 14 juli 2021 18:40:49 schreef smd:
De sustain borden regenen onder de grijze strips van de losse contacten in de regel, controleer die eerst. anders ga de Fohn methode gebruiken en verwarm print voor print totdat TV goed blijft spelen..

Klopt, en dan met name die grote spoelen willen nogal eens loslaten.

Dank aan smd en william1967 voor de gouden tip.
Ik heb alle power transistoren en koperen spoelen op de 2 sustain borden overlopen en de tv werkt prima, nu al 2 uren gespeeld zonder haperen.

peter

En dan nog een x met de loupe kijken en je vind er meer.. zijn brakkig gesoldeerde printen