library invoegen in platformio, vscode

Hallo Allen,

Ik ben eens aan het spelen geslagen met vscode en platformIO.
Ik heb een Arduino nano Every, met daarop aan de I²C bus een CCS811 Air quality sensor.

Ik loop vast op het laden van de library. Ik heb de PlatformIO instructies gevolg, en de library gezocht en toegevoegd via PlatformIO/Home/Libraries.

De library is in het project geladen en toegevoegd met lib_deps in het platformio.ini bestand.

Als ik de voorbeeld code invoeg in project/src/main.cpp, zijn de keywords onbekend (not declared in this scope)

Als ik #include<ccs811.h> toevoeg zoals ik zou doen in de adruino IDE, wordt dit niet aanvaard.

Wat mis ik nog?

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

Als je een bibliotheek include die niet in het systeem zelf zit, moet je quotes gebruiken.

probeer eens:

c code:

#include "ccs811.h"  // CCS811 library

https://gcc.gnu.org/onlinedocs/cpp/Include-Syntax.html

GMT+1

Mag verwijderd worden

[Bericht gewijzigd door picturemaker op maandag 30 augustus 2021 11:03:11 (79%)

Manier om al je bestaande arduino libraries aan een project toe te voegen (vindbaar te maken):
lib_extra_dirs = pad

Na nog wat strubbelingen, blijkbaar ontbrak ik nog een extra pakketje voor C++ optimalisering in VScode, werkt het nu.

#include "**.h" werkt, als het te includen bestand mee in de /project/src staat. Als het in de .pio/lib_debs/library staat moet het zo: #include <**.h> heb ik gemerkt.

de link om de bestaande arduino libraries toe te voegen ga ik straks eens proberen.

Ik vind het in elk geval wel leuker werken dan de arduino IDE, maar ik heb nog veel uitzoekwerk eraan...

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.