DVD Micro Music system AMN250UC

Opabob

Golden Member

Iemand enig idee waar ik het schema van deze Akai speler kan vinden? Het gaat hem vooral over de algemene print (niet de voeding).

DVD, TV en geluid op de TV werken nog. Alleen het geluid uit de boxen ontbreekt. Het IC hiervoor is een TAS5611. met een schema kan ik een signaal wat volgen. Bij fout in het IC kan ik het ook vervangen(?????) Maar zou de print in zijn geheel niet verkrijgbaar zijn (type en model staan op de foto's)? In eerste instantie heb ik die op het net niet gevonden.
Al dank bij voorbaat.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Opabob

Golden Member

Op 16 juli 2021 17:07:17 schreef Opabob:
[bijlage]
Iemand enig idee waar ik het schema van deze Akai speler kan vinden? Het gaat hem vooral over de algemene print (niet de voeding).
[bijlage][bijlage]
DVD, TV en geluid op de TV werken nog. Alleen het geluid uit de boxen ontbreekt. Het IC hiervoor is een TAS5611. met een schema kan ik een signaal wat volgen. Bij fout in het IC kan ik het ook vervangen(?????) Maar zou de print in zijn geheel niet verkrijgbaar zijn (type en model staan op de foto's)? In eerste instantie heb ik die op het net niet gevonden.

Al dank bij voorbaat.

Wat doet de koptelefoonuitgang? Wel of geen geluid?

Schema voor dit setje lijkt mij onwaarschijnlijk dat je die gaat vinden, evenals een vervangende print (tenzij iemand die tweedehands aanbiedt).

Schema van de chip zelf is wel goed vindbaar:
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/tas5611.pdf?ts=1626796290841

Opabob

Golden Member

Het geluid van de koptelefoon is ook zeer zwak. Hetgeen ik al opgemerkt heb, is dat de dubbele 12V uitgang op de voeding maar 5V zijn, ook onbelast. Ik zal straks nog een foto van de voedingsprint plaatsen.
De 33V en de twee maal 5v is er wel.

[Bericht gewijzigd door Opabob op 30 juli 2021 14:41:49 (19%)]

Die elco rechtsboven, is dat lekkage of oude lijm? Op basis van de foto zou ik neigen naar lekken, dus 1 verdachte. Maar foto's niet al te scherp.
Diode links onderin op foto heeft ook een groen gecorrodeerde poot; die 2 elco's direct rechts daarvan kan ik niet goed zien op de foto's; ook wat prut of is dat optisch bedrog?

Die 5V die 12V hoort te zijn lijkt mij niet in orde; aangezien er geen schema lijkt te zijn; kun je op de print volgen vanuit waar die spanningen moeten komen?
En is het 2x +12V of 1x +12V en 1x -12V? Laatste combinatie zou ik eerder verwachten als het voeding voor de versterker is...

Opabob

Golden Member

Op de print staat(wat ik kan lezen) +5V Stby +5v GND +12V Gnd 12V.
op de andere aansluiting 33V Gnd.
Graag had ik de versterker-IC ( TAS5611 A ) gescheiden van de rest willen aansluiten om te testen, zodat ik zeker ben, dat de fout in dit (moeilijk) te vervangen IC zit.

Opabob

Golden Member

Iemand enig idee waar ik dit versterker IC (OF EEN VERVANGER) kan aankopen.
Op sommige plaatsen niet meer leverbaar en voor Chinese leveranciers ben ik wat bang i.v.m. de douane taksen.
Graag een antwoord.

Op 30 juli 2021 13:21:11 schreef Opabob:
Hetgeen ik al opgemerkt heb, is dat de dubbele 12V uitgang op de voeding maar 5V zijn, ook onbelast.

Als ze onbelast ook +/-5V zijn ipv +/-12V, is het dan niet logischer dat er in de voeding iets niet in orde is dan dat het IC defect is?

Dus eerst voeding repareren lijkt mij, als het probleem er dan nog steeds is, kom je verderop in de keten terecht en mogelijk inderdaad bij het IC.

elco gaar lijkt me veel kans te maken. 10 jaar kan makkelijk ondertussen.

een check links van dat versterker ic eens onder dat rubber ringetje van het koelblok, zit een plek in die ring van hitte. kan een gebakken tantaal zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer