LG 42le5300-za

Goedenavond iedereen die dit leest.

Ik heb een nieuw projectje waar ik even niet uit kom. Het gaat om LG42le5300-za tv. Deze geeft half beeld. Er komen bovenop het tcon board bovenzijde 2 flatcables binnen en van onderen gaan er 2 uit naar smalle printjes waar dan weer de flatcables naar het scherm op geplakt zitten( cofs als ik het goed heb)Deze smalle printjes heb ik doorgemeten door waardes te vergelijken met de helft die het wel doet en kon daar geen fouten vinden. nu heb ik de kabels die binnenkopmen op de tcon schoongemaakt, verwisseld voorzover mogelijk om dingen uit te sluiten. Ook de cofs heb ik aangedrukt en over de verbindingen gewreven, geen resultaat. Blijft half beeld. Geluid is er wel en ik heb de laptop er op gezet om te zien of er inderdaad 1helft doet en dat doet het. In mijn gedachten blijven er 2 dingen over, of de tcon is (gedeeltelijk) defect of de cof(s) zijn defect. in dat geval is het denk ik einde oefening. Wie heeft er nog een tip. Bij voorbaat dank.

Meet vooral de bruine condensatortjes na op sluiting op de smalle tussenprint. Kan defecte Tcon wezen.. maar defect interne sluiting van beeldscherm is ook niet uitgesloten!!

Bedankt SMD, zo gauw ik tijd heb verdiep ik mij daar nog een keer in.Ik laat hier resultaat weten.

Goedemorgen allen in dit forum.
Ik heb op de gok een (nieuw) T con board besteld bij Aliexpress. Deze was niet duur en het proberen waard.
Deze gemonteerd en het effect blijft het zelfde, nog steeds half beeld. Ga mij nu even verdiepen in de flatcables en als ik weer wat weet, laat ik het hier even weten.
Wens u allen een prettige dag en suggesties zijn altijd welkom. MVG Havenkraan

Zit niet in flatcables, maar sluiting op connectie printje in/ aan scherm

Zit niet in flatcables, maar sluiting op connectie printje in/ aan scherm

Bedankt smd, klopt. ligt idd aan flatcable die naar scherm gaat.Einde oefening. Wel weer hoop geleerd en ga op zoek naar nieuw project. Bedankt allen voor de tips en suggesties en (misschien) tot volgende project.

Mvg Havenkraan

hoe kom je tot die conclusie, is bandkabel gescheurd of doorgebrand?? Valt NL niet door te meten...

Hallo smd, je hebt gelijk. ik bedoelde die flatcable of hoe dat ook mag heten waar de cofs opzitten. die zijn niet door te meten maar er zit bij 1 een hele rare verkleuring op in vergelijking met de andere helft die het wel doet. vandaar mijn conclussie