@mel, Een rare vraag voor een ervaren elektronicus/zendamateur.
Tenzij het een heel speciale oscillator betreft. Je vertelt er ook niet bij of het wel een xtal oscillator betreft.
Een nogal onduidelijke vraagstelling.
Een oscillator in een metalen kast, omwikkeld met verwarmingskabel klinkt zo ...eh... volumineus. Probeer je een oscillator te maken met een kristallen vaas of zo? 
Een goed functionerende kristaloven zelf bedenken vergt nogal wat aandachtspunten.
-Natuurlijk moet je oventje geïsoleerd zijn.
Ik had ooit een kristaloventje uit de legerstock uit 1942.
Kristal was opgehangen in een vacuuumbuis
met daarrond een weerstandsdraad . Het geheel zat in een metalen koker met buisvoet en verder opgevuld met asbest en glaswol. Daarom heb ik het weggegooid, maar het kristal in glas heb ik vermoedelijk nog.
Dus toen al waren kristalovens in gebruik.
Ik meen me te herinneren dat er opstond: USAF warning: not for use in foxhole radio's 
-Ik lees hier 40°C, maar bij een goed ontwerp is dat eerder 60-65°C.
-Je kristalletje bedoeld voor kamertemperatuur wijkt dan zoveel af dat je het niet meer kunt bijtrekken. je hebt dus ook een kristal nodig dat geschikt is voor die temperatuur.
-Een stabiele temperatuur vergt ook wat meer dan enkel een verwarmingskabeltje,
er komt flink wat elektronica bij kijken.
Zo'n stuk zelfregelnde verwarmingskabel bedoeld om waterleidingen te beschermen regelt bijlange na niet nauwkeurig genoeg de temperatuur.
-Heel wat zaken hangen ook af van wat je ermee wilt doen.
Misschien wat duidelijker vragen stellen Of je eerst inlezen, er is veel over te vinden.