Auto DVD monitor geeft flets beeld

Ik heb op de rommelmarkt 2 DVD schermpjes gekocht.
de speler zat er niet meer bij, maar ik heb nog een android box met AV out. Nu geeft een van de schermen 'flets' beeld.
het lijkt alsof het contrast heel laag staat:

Dit probleem ontstaat ongeveer 30 seconden na het aanzetten, hiervoor is het beeld identiek.

Ik heb een 7" TFT gevonden in een digitale fotolijst, maar het uitwisselen van enkel de TFT geeft exact hetzelfde resultaat.

iemand ervaring hiermee?

GMT+1
maartenbakker

Golden Member

Als ik zo naar dat linkerscherm kijk, dan zie ik geen contrastprobleem maar een signaal- of voedingsprobleem. Interferentie bijvoorbeeld. Wat gebeurt er als je de printplaat even wat opwarmt met een haardroger (warmtegevoelig mankement) of als je er tegenaan klopt (klopgevoelig mankement)?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik denk dat je je vergist met het moiré-effect van de pixels. De camera heeft duidelijk scherpgesteld op het linkerscherm, waardoor dat haarscherp in beeld is en dus 'stoorpatronen' met de pixels van de opnamesensor gaat veroorzaken.

Verder lijkt opwarmen me ook een aardige kanshebber. Er is een kans dat je het probleem daarmee eerder kan opwekken dan die 30 seconden.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Vermoed een slecht SMD elcootje of zelfs een lekkend exemplaar.. Niet op scherm maar op moederbord..

check eens of de voeding niet alleen maar de min van de videokabel nog heeft, en dit dus beeld is van de schakelende voeding die stoort op de video ingang.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hartelijk dank,

Het was inderdaad een voeding. die ene gele condensator (tantaal?) is later toegevoegd, het andere scherm had een keramische condensator. de spanning was nogal laag, dus even iets erin wat ik had liggen..

beeld was stukken beter.

GMT+1

vermoedelijk heb je er nu een 12V adapter aangehangen, terwijl de boordspanning een 13-14,5V is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Mooi opgelost! Zat er bij die linker inderdaad een streepjespatroon in het scherm of kwam dat door de foto?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En zo simpel kan het wezen...