Spam / verkoop

GJ_

Moderator

Dit topic kan gebruikt worden om spam te melden. Oudere meldingen worden geruimd omdat niemand zit te wachten op een topic met pagina's vol oude meldingen.

En zoals hieronder ook al duidelijk gevraagd:

Niet in de spamtopic's zelf reageren en zeker niet op de links in die topics klikken!

Let op: dit topic is echt alleen bedoeld voor overduidelijke spam. De reden dat dit topic bestaat is dat er een periode was dat er bijna dagelijks enkele Chinese spammers het forum vervuilden. Een enkel twijfelgevalletje vinden we uiteindelijk toch wel, maar die chinezen moesten zsm een ban om te voorkomen dat het hele forum binnen no-time was dichtgespamt.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op woensdag 14 november 2012 17:21:43 (37%)

Jeroen

Moderator

Sinds een paar weken wordt bij het registreren gecontroleerd of het e-mailadres of IP-adres voorkomt op een lijst (die van deze site), of dat het een verdacht e-mailadres domein is (die lijst is nog niet zo groot). Als dat zo is, krijgen wij een e-mailtje om de account eerst goed te keuren. Dat houdt een aantal spammers tegen, maar er zijn er nog enkele die niet op zo'n lijst staan. Het aantal spammmers is wel kleiner geworden.

Wat ik in ieder geval belangrijk vind bij een oplossing is dat niet-spammende gebruikers (nog altijd de overgrote meerderheid) er geen/weinig last van moeten hebben, dat is wat mij betreft ook het probleem bij die "je mag geen URL's meer posten als nieuweling" oplossing. Daarbij komt dat de spammers de post dan toch (zonder URL's) plaatsen dus je hebt er nog steeds last van. Je hebt er dan alleen voor gezorgd dat ze geen extra PageRank krijgen, maar daar merken ze toch niks van.

Henry S.

Moderator

Helaas wegens succes weer geopend, maar maak er aub geen kliktopic van, bij twijfel kan je altijd een van de moderators mailen.

Een tip daarbij is even naar het profiel van de mogelijke dader te kijken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Hou er rekening mee dat dit topic bedoeld was voor o.a. de Chinese spammers die in een uur tijd het hele forum volspamden. Daar was een snelle reactie gewenst anders was je een uur zoet met het opruimen van de rommel.

Die enkele stoute webshop vinden we wel, vroeg of laat, dat hoeft wat mij betreft hier niet in dit topic.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 14 juli 2015 08:30:23 (20%)

fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Rare gebruikersnaam voor een Chinese spammer (4 is een homofoon voor dood). Maar inderdaad zeer duidelijk spam.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 15 april 2022 02:42:25 schreef maartenbakker:
(4 is een homofoon voor dood).

Dat hoor ik er eigenlijk op geen enkele manier in.

Op 15 april 2022 03:49:28 schreef oxurane:
met meerdere reacties met uiteindelijk een excuus om later doodleuk allerlei topics te starten

Dat was een listige spammer ja.

mel

Golden Member

En ze gaan er nog op door ook....

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

Op 15 april 2022 06:53:16 schreef GJ_:
[...]Dat hoor ik er eigenlijk op geen enkele manier in.[...]

Ik dacht toch wel dat homofoon de juiste term is, maar hou me ten goede. Ik bedoel dat beide woorden worden uitgesproken als si, maar met een andere toon.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Ahh, ja. Die had ik even gemist. Het S? zonder Da is een werkwoord. Gewoon dood is S? Da (of S? Wáng in Hong Kong)

Maar je hebt gelijk dat het wel eens geen geweldige nick is voor een Chinees. Dat was dus geen dood dood dood, maar ga dood, ga dood enz.
En dat is best onaardig.

Ik heb wat e-mail uitgewisseld met deze man en in mijn ogen is hij oprecht. Door zijn enthousiasme wordt inderdaad op onwenselijke wijze gebruikt gemaakt van het forum door ongevraagd projecten onder de aandacht te brengen. Dat echter maakt nog niet dat het spam is in de zin dat er iets te koop aan wordt geboden.
En misschien hoort hij zichzelf ook wat al te graag praten, maar dat geldt sommige andere leden hier evengoed. Wie de schoen past trekke hem aan!

Is dit wel toegestaan?
... Ik zoek iemand die voor mij een apparaatje wil samenstellen waarmee je het geluid van een bluetooth speaker ongedaan kunt maken/verstoren/blokkeren...

...bluetooth-signaal-verstoorder...

https://www.circuitsonline.net/aanbod/26760/overige/bluetooth-signaal-…

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Advertentie plaatsen zal wel toegestaan zijn. Een bluetooth jammer bouwen mag ook nog wel, maar hem gebruiken is verboden.
Adverteerder kan er beter gewoon eentje kopen. Zelf bouwen lijkt mij ondoenlijk.

GJ_

Moderator

Jammers zijn verboden. En overlast bestrijden met overlast is wel erg asociaal denk ik.

Met het risico van offtopic;

Maar ik vind dit een vreemd topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/160488
Het leidt naar deze Github: snip
En een Jijbuis: snap

Wie gaat er nu zorgvuldig iedere dag maandenlang (dus met een scriptje) een -voor zover ik het kan inschatten- flauw / outdated frutseltje posten?

Met wat googlen op images lijkt het wel origineel materiaal te zijn. Mogelijk een batch projecten van een school? Wat zou er achter zitten?

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 1 januari 2023 12:36:29 (11%)

Sine

Moderator

Eensch.

In het beste geval is het zelfpromotie. Het hoort hier iig niet thuis.

Twee rare berichten van iemand met illegale vragen en ook wat op reclame lijkt. Juist op vandaag aangemeld...

https://www.circuitsonline.net/forum/view/145482

En hier ook hetzelfde lullige verhaal...

https://www.circuitsonline.net/forum/view/86782

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Inderdaad: CrossFireX. Wat een mafkees. Kan niet eens normaal schrijven. Een bijzonder trieste reclame dit.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op zondag 15 januari 2023 10:27:50 (23%)

fred101

Golden Member

Wel een beetje triest als je bedrijfsnaam een spelvaut bevat :+

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
GJ_

Moderator

Op 15 januari 2023 08:29:33 schreef Ex-fietser:...Wat een mafkees...

Soms moet je oppassen dat je niet te gemakkelijk oordeelt. Je weet niet wat de oorzaak is van wat je geconstateerd meent te hebben.

fred101

Golden Member

Ik heb ooit iemand ontmoet die ik achteraf bleek te kennen van een forum. Hij kon geen 5 woorden schrijven zonder spelfouten en meestal leek het geschreven door een kind van 7. Meestal had ik geen idee van wat hij vroeg.

Maar de man op hoge leeftijd met weinig opleiding was vreselijk aardig, behulpzaam en meesterlijk in de restauratie van heel oude radios.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Soms moet je oppassen dat je niet te gemakkelijk oordeelt. Je weet niet wat de oorzaak is van wat je geconstateerd meent te hebben.

Je hebt wel gelijk GJ, maar ik werd een beetje boos over de strekking en de commerciële eigenlijk bijna crimminele bedoeling van het bericht. Dat iemand niet kan schrijven is op zich niet erg. Ik ken meer mensen met die handycap. En dat is eigenlijk nooit een probleem.