Bij een hoop evenementen is het gebruik van een smartphone die aanstaat zelfs verboden... dus daar actief dingen op gana zetten en mensen hem mee te laten nemen is niet echt handig.. Dan zijn er altijd nog mensne die een iphone hebben (of huawei) dus dat maakt het ook niet handiger.
Ten tweede moet ik op 0,05 seconde nauwkeurig weten wie ergens door ene oog rijdt.. Dit werkt. hierbij wil ik enkel herkenning van wie dit is. Dit moet ik dan gaan combineren met een redelijk onnauwkeurig (6-10 meter) GPS plaatsbepaling van die kan haperen, en die van de mensen zelf afhankelijk is (en ze dus kunnen beinvoeden etc).. Nee, dat is allemaal te onnauwkeurig en onhaalbaar en onstabiel.
Ik werk zelf voor wat apps en bouwsels redelijk veel met GPS en het is best leuk maar heeft genoeg tekortkomingen...
Dan nog de dataverbinding.. Je hebt echt niet overal in de ardennen een goede GSM dataverbnding. Zeker niet rijdend.. Rij daar maar eens rond met google maps op je telefoon.. Dan heb je hele gebieden waar de data wegvalt... Laten we nu vooral in zulke gebieden rondrijden.. Dus, op 1 meetpunt van een dataverbinding gebruikmaken is al zorgen genoeg.
Jeh ebt ook van die koopdongeltjes voor GPS.. Die zijn enkel achteraf uitleesbaar. OOk deze hebben we in de praktijk gebruikt maar ook die zijn niet 100% betrouwbaar, maar natuurlijk wel betrouwbaarder vanwege het achterwege laten van het doorzenden van de data. Echter, is dan de verwerking zeer traag en achteraf en dat is wle doenbaar met een 20 autos maar niet met een echt aantal..
Theoretisch leuk maar praktisch helaas niet.. De way to go zal toch ANPR of RFID moeten zijn.. bij vergelijkbare situaties wordt toch vaak voor RFID gekozen...
Ik heb een electronische sim in mijn auto die kost niks. Pas als ik een abo ga afsluiten kost dat geld. € 10 per jaar meen ik voor een positiebepaling op de smartfone map. Werkt overal waar een GSM netwerk is.
Een electronische sim ken ik niet.. Voor een ander idee wat ik heb (betrouwbaarheid vna de verbinding is daar minder belangrijk) Wat wel in combinatie met GPS is, is dat wel interessant....Daar ga ik zeker ook eens naar kijken. Voor testen van dit projectje pas nog een SIMkaart abo gekocht a tientje per maand... Mijn dochtertje is daar wel blij mee, maar toch....