m5450b7 testen

fred101

Golden Member

Ik heb hier een printje met een m5450b7 aan de ene kant en 4 7 segment leds aan de andere.

Ik moet uitzoeken of de m5450b7 kapot is of dat het in de ADC zit. Probleem is dat die ADC aan iets vast zit wat ze niet kunnen missen. Ze gebruiken nu een DMM en HV probe ipv deze display.

Die m5450b7 is nogal obsolete dus even vervangen als test is lastig. Ik weet dat ik een startpuls moet genereren, dan 35 bits data, en dan de enable lijn laag moet trekken. En een klok van 0 tot max 500 kHz.

Mijn scoop heeft een programmeerbare 4 kanaals patroon generator maar helaas heeft R&S besloten dat 1V genoeg is. Dat kan ik wel oplossen met wat torren en een 7404 of 4049 ofzo maar liever niet.
Ik heb mijn micromite eindelijk binnen maar ik ben nog niet zover dat ik daar een patroon mee kan genereren.

Ook zit ik met de timing, de datapuls is langer getekend dan de klokpulsen
Dus mijn eerste idee om een klok te splitsen naar klok en data en dan af en toe de enabel laag te trekken zal niet werken. Als dan alle segmenten oplichten weet ik genoeg. Maar geen idee of dat het ding dan wat doet.

Is het mogelijk om handmatig te klokken ?
Het probleem is dat ik niet weet of het ding kapot is, of heel, maar dat ik het fout doe.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs