Gevraagd, aantal beeldbuistelevisies voor decor theatervoorstelling

Goedemiddag,

Voor het decor van een theatervoorstelling ben ik op zoek naar een aantal beeldbuistelevisies. Nu dacht ik dat het gemakkelijk zou zijn deze te vinden maar het blijkt toch dat ze schaarser zijn dan ik dacht.

Hoe moet het eruit komen te zien:

Ik heb al een grote en medium grote flatscreen. Ik ben nog op zoek naar 4 kleinere beeldbuis (reis) televisies en 2 grotere beeldbuis televisies.

De tv's moeten ook nog wereken omdat wij ze moeten aansturen vanuit de regie. Dus bij voorkeur moeten ze een scart aansluiting hebben ( of helemaal geweldig een HDMI, maar dat hebben ze natuurlijk niet standaard)

Ik hoor graag of er iemand nog eentje op zolder heeft staan en deze wellicht tegen een zacht prijsje wil doneren aan ons, bij voorkeur niet te ver van Middelburg in Zeeland.....

Groetjes,
Bart Mulder
Bart@theaterzeelandia.nl

mel

Golden Member

ik heb nog 2 kleinere tv s staan,werkend,, alleen afhalen, kost een goede fles whisky ;)als ik zoek waarschijnlijk 3 stuks ook :)

[Bericht gewijzigd door mel op 25 juli 2021 01:59:47 (19%)]

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Hier op de camping staan er ook wel een paar kleine beeldbuis.
Mag zo op komen halen in Raalte.

Op marktplaats is van alles aan BB tv's te vinden, meestal gratis of anders voor 5 Eurootjes of zo.

Controleer wel of ze ok werken, er zijn nog maar weinig mensen die ze kunnen repareren.

Aansturen is het makkelijkst met RF of antenne signaal. Komt uit modulatoren of oude video recorders.
Lange scart kabels zijn niet aan te raden, voor zover verkrijgbaar en duur. Lange coax kan wel.

Voordeel van coax is dat je niet gebonden bent aan scart oid en je kan de hele handel in 1x aansluiten

alleen ergens centraal het beeld regelen en je hebt je eigen kabelnetwerkje, daarmee kun je ook nog makkelijk zenders schakelen. Modulator 1 = kanaal 1 enz.

Vanuit de regie kun je dan heel makkelijk schakelen: By default geef je alle modulatoren een zwart beeld, dan lijkt de TV uit. Wil je 1 of meerdere TV's aan, dan zet je het gewenste beeld op de betreffende modulatoren en zullen alle tv's die op dat kanaal zitten het beeld weergeven.