Beste,
ik heb thuis (voor persoonlijk gebruik) een hydraulische goederenlift staan van het gelijkvloers naar kelder. Om deze aan te sturen zou ik gebruik willen maken van een Siemens Logo.
Bovenaan staat een contact en onderaan staat een contact. Bij het raken van deze contacten moet de lift stoppen, omdat hij ofwel boven ofwel onder is.
Bediening gebeurt boven en onder door 2 drukknoppen. (1 voor stijgen, 1 voor dalen). Deze knoppen staan reeds parallel bedraad, dus 2 ingangen is hiervoor voldoende.
Voor het stijgen moet de hydromotor draaien, ventiel 3 en ventiel 1 gestuurd worden.
Voor het dalen moet ventiel 3 en ventiel 2 gestuurd worden.
Ventiel 1 = is drukventiel voor het stijgen
Ventiel 2 = Retourventiel om olie terug te laten stromen
Ventiel 3 = Algemeen ventiel, staat in serie met de cilinder.
Verder zou ik ook nog willen dat als ik op bv. stijgen druk, de lift omhoog gaat en als ik op dalen druk er natuurlijk (tijdens het stijgen) niets gebeurt. Echter zou ik wel willen dat als ik tijdens het stijgen nogmaals op deze 'knop stijgen" druk, de lift stopt. Ditzelfde voor dalen. (Tijdens het dalen nogmaals op de 'knop dalen' drukken, dan stopt de lift.) Dit uit veiligheidsoverwegingen.
Een noodstop is tevens boven en onder voorzien die alle spanning van het systeem uitschakelt.
Echter zit ik vast met het logo programma. Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.