Weller “temperatuurstekkers””

Wie weet de relatie tussen de weerstand en de temperatuur bij die grijze Weller “temperatuurstekkers” voor de WOCD soldeerstations?
Ik heb er twee (385 en 350 graden) gemeten (resp. 461 en 785 Ohm). Is het verband lineair? ik wil eentje van 310 graden maken. Dank!

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer) - The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)
RAAF12

Golden Member

WECP-COD3
Gemeten:
350° 787Ω
385° 464Ω
Dat komt aardig overeen met die van mij, er ligt hier ook nog een 440° die is 62.5Ω maar de temperatuur waarde is erop geplakt door de vorige eigenaar. Het zijn gewone 3.5mm mono cinch stekkers.
Ik heb geen 310° exemplaar, maar extrapoleren aan de hand van een WECP-20 versie met potmeter kan ook. De regelprint is hetzelfde als de COD3.
Links de oudere Temtronik versie.

Dank voor de info. Ik probeer wat waarden rond 1k en kijk of mijn spitse Wellerpuntje dan nog fijn soldeert en niet verbrandt. 350gr is net iets teveel voor die spitse puntjes.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer) - The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

Off-topic, maar ben ik de enige waarbij de topictitel de opmaak in de war schopt omdat er dit staat?:

http://www.m-voorloop.nl/CO/opmaak-probleempje-CO.jpg

Het rare is dat als ik het zelf typ, er wel écht “ en ” komt te staan. Zijn het gebrek aan spaties het probleem of zo?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Nee, ik zie dat er ook allerlei "zooi" staat waar ik aanhalingstekens had bedoeld. Zowel in Windows als in IOS.

RAAF12

Golden Member

;” aanhalingstekens met een punt komma. Blijkbaar gaat dat alleen fout in de header. Er zit een 2k5 lin potmeter in de WECP20.