Ha Frederick E. Terman,
Leuk artikel gelukkig was de V.H.F. band nog niet zo druk bezet !
Ik heb er wel eens naar gekeken wat de oorzaak kon zijn maar dan op kwantum niveau.
In eerste instantie komt het door ( in mijn optiek ) een slecht product
maar zoals zo vaak het geval is..... commentaar leveren is gemakkelijk ik plaats mij altijd in het tijdsbeeld.
De eerste lampen waar deze onder vallen zijn allemaal van dat model lange gloeidraden, op zich niet verkeerd van uit het oogpunt om een brede felle lichtbundel te genereren.
Maar de eerste lampen ( een paar decennia ) waren zonder gas en dus hoog vacuüm !
Als ze met gas gevuld zijn, krijg je een prachtig effect waarbij de hete gassen door convectiestromen naar de bovenkant van de lamp stijgen.
Het onderste gedeelte van de gloeidraad straalt geen licht uit en alleen het bovenste uiteinde, omgeven door de warme gassen, gloeit.
Bij het omkeren van de lamp, recirculeren de gassen en het andere uiteinde licht op!
En daar zit het probleem het is heel ingewikkeld om dit tijdens productie de kwaliteit te continueren......
Als de lampen leeg zijn, beter dan 10^-3 mmHg vacuüm is er geen interferentie 
Ik heb nog steeds een paar van die lampen van G.E. en van een merk uit Europa volgens mij uit Polen of Hongarije deze heb ik indertijd gebruikt voor het onderzoek en..... niet allemaal storen ze van daar mijn conclusie dat het ofwel het vacuüm of de samenstelling van de gloeidraad is.
Wat ik wel weet is dat later het productie proces is aangepast door de gloeidraden te impregneren, hier is er beter controle op het vacuüm pompen !
Als je zo'n hoogspannings-eekhoornkooilamp vult met gas is hij buiten het geen ik boven aanhaal ook nog eens veel dimmer dan de niet gasgevulde lamp, vanwege warmteverliezen naar de gasvulling.
Later zijn alle lampen opgebouwd uit een opgerold spiraal.
Het demonstreert heel mooi de principes van Langmuirs ontdekking van het verminderen van thermische verliezen van de gloeidraad door op te rollen.
@Sine oppert het effect van het thermische emissie !
Ja dat is er, maar de thermische elektronen worden snel weer opgenomen in de hete gloeidraad, omdat er geen plaat of collector is om ze aan te trekken.
Ik kan nu niet bij mijn notities van toen dus ik kan de eind conclusie niet meer goed formuleren is toch ook al weer snel 40 jaar geleden
ik zal kijken of ik er redelijk bij kan !
Dus ja er kan interferentie ontstaan door slechte fabricage omdat de E.M.C. eisen van Europa niet gehaald kunnen worden zijn dit soort lampen niet via officiële distributie te verkrijgen.
Maar de startpost ging over een L.E.D. string en die kunnen ook storen...... maar daar zijn weer andere oorzaken aan te wijzen.
Groet,
Henk.