crouzet tijdsberekening

Hallo beste forumleden,

Graag had ik wat hulp gekregen bij mijn vraag. Ik zou graag een tijdsberekening maken met een crouzet millenium3 XD26 24v.
De tijd wordt geactiveerd met een drukknop en de tijd wordt gestopt met een fotocel. Kan dit intern berekend worden in mm;ss,000?
Als dit mogelijk is, kan er iemand me eventueel op weg zetten met welke applicatie of calk. ik dit moet aanpakken

Alvast bedankt!!!

mvg Marc Th.

Ik kan je niet helpen, maar ik kan mij voorstellen dat dit soort problemen bij Crouzet wel bekend zijn. Misschien hebben zij daar wel een standaardoplossing voor. Is het de bedoeling dat de gemeten tijd op het display getoond wordt?

Hey ohm pi,

Alvast bedankt voor je reactie, op de display zou al goed zijn, ik heb nog wel hiervoor een grotere externe display liggen. Nog beter zou zijn dat ik de resultaten op mijn pc krijg in een formaat dat excel herkent en kan omzetten naar mm;ss,000.
indien dit niet gaat lukken zal ik waarschijnlijk moeten overwegen raspberry pi of arduino te gebruiken. We zouden 2 registraties gelijktijdig moeten aankunnen.

mvg Marc Th.

hallo forumleden,

ondertussen heb ik vernomen dat je via de modbus van crouzet de data op excel kan binnenkrijgen, nu nog uitvissen hoe de signalen getuurd moeten worden, misschien kan hier iemand een tip geven?

mvg Marc Th

Hallo , ken de functie mogelijkheden niet van crouzet. Maar je kan ook zelf een puls generator maken en dan gaan tellen.